självrisk?

Netted

Trådstartare
hur mycket brukar självrisken ligga på? beror det på vad för typ av skada det är eller hur mkt det går på?

Sv: självrisk?

Beror på vilket bolag du har. Och vilket ersättningsalternativ du har valt i vissa fall.

Vissa bolag har fast självrisk, andra har rörlig (procent på totala beloppet av de ersättningsbara kostnaderna)

Agria har både rörlig och fast självrisk. Enklast är att ringa runt till bolagen och fråga vad just din häst skulle kosta och vilka alternativ som finns.

2004 låg den på ca 2000kr men de kan ju ändrats.

Jag har en självrisk på 2800kr, sen står försäkringen för 80% o jag får själv betala 20% av det som överstiger självrisken

Jag har IF och man kan välja på två självrisker 2,5 och 4, båda är fasta inga % tillkommer alltså.

Jag har Sveland och där är självrisken 1 900:- + 20% och 50 000:-
i veterinärvård. 150 dagars självriskperiod. Men man kan välja till antingen att höja veterinärvården till 100 000:- eller att ha dels 100 000:- i vet vård samt att ha fast självrisk 1 900:- och ingen rörlig procent. Tillägget kostar olika beroende på vilken ras man har. Halvblod är ju tyvärr mer skadebenägna än t.ex shettisar och kallblod.

A

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vi bor i ett hus med skog som närmsta granne. I våras föll totalt 6 stora granar ner på vårt bostadhus och övriga byggnader...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 216
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 569
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi En anhöring har blivit påkörd av en epa och polisen la ner direkt, tydligen för att det är för svårt att fastställa vem som varit... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 546
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna