självläkning vs spruta i knäled.....

F

frid

Hej! Jag undrar om det stämmer som min väninna säger, att alla ledinflammationer läker ut själv, men att det tar längre tid än om man sprutar i leden? Finns det någon som har lyckats med att själv läka ut en knäledsinflammation. Hur gjorde du? Hur lång tid tog det? Är tacksam för tips och era tankar kring detta...Kan djävulsklo verkligen hjälpa så pass så att det läker ut en inflammation?
:confused:
 
Sv: självläkning vs spruta i knäled.....

En ledinflammation bryter ner vävnad i leden o nedbrytningen spär på inflammationen osv osv. Visst kan vila läka ut om processen inte gått för långt men du kan inte vara säker.
PL
 
Sv: självläkning vs spruta i knäled.....

Hej och tack för ditt svar! Men hur vet man om det har gått "för långt" så att säga???

Finns det inte fler som har provat och läka ut knäledsinflammationer?
 
Sv: självläkning vs spruta i knäled.....

Puttar upp....Är det ingen mer som har erfarenhet av detta?
 
Sv: självläkning vs spruta i knäled.....

Just knäledsinflammationer sägs vara extra svåra att läka ut, jag har inte haft någon sådan. Jag förmodar att det är bakbenen du tänker på?

Lyssna nu på Bukes ena "husveterinär" Peter. Han kan det där tusen ggr bättre än vad jag kan.

Jagkan ju berätta att jag hade en häst som BEHANDLADES för hovledsinflammation men det tog ändå 1,5 år för henne att gå och "självläka" som avelssto. Jag laborerar inte med djävulsklo och liknande utan att ha fått veterinärutlåtande först. Och i mitt fall inte alls så klart eftersom jag tog föl på stoet.
 
Sv: självläkning vs spruta i knäled.....

Ok, jag har redan bestämt mig för att åka och röntga och behandla. Jag vågar inte ta risken. Tack för era svar.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 759
Senast: Jamtland
·
Hästhantering Hej! Jag har en valack på 16 år som betyder mest i hela världen för mig. Har ägt honom nu i några år och han är hur härlig som helst...
Svar
17
· Visningar
1 631
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 039
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en fjortonåring (snart 15) från norra Sverige som skulle behöva lite bra tips och svar kring ett litet problem jag har...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 914
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp