Sjal nummer 2

Sv: Sjal nummer 2

Både och. :D

Jag har både sjal och manduca och använder båda. Ska jag bära mycket tar jag sjalen, ska jag snabbära tar jag manducan. Sambon bär bara i manducan när han bär. Han tycker det är för krångligt med sjalarna men jag tycker det avlastar mer och är mycket mysigare. :)

Både och. :D

Jag har både sjal och manduca och använder båda. Ska jag bära mycket tar jag sjalen, ska jag snabbära tar jag manducan. Sambon bär bara i manducan när han bär. Han tycker det är för krångligt med sjalarna men jag tycker det avlastar mer och är mycket mysigare. :)

Men hur länge kan man bära dom i sjal?
Hon blir 6 veckor imorgon :love:
Manducan verkar ju toppen iom att man kan bära dom längre, fast frågan är ju, hur länge man vil kånka runt på en 20 kilos unge :D

Fast Manducan kan du bära längre pga att du kan bära barnet på ryggen, i en BB kan du enbart bära på magen och ska jag vara ärlig så börjar det redan bli tungt att bära Ella fram på magen och hon är 4½ månad :)

Men hur länge kan man bära dom i sjal?
Hon blir 6 veckor imorgon :love:
Manducan verkar ju toppen iom att man kan bära dom längre, fast frågan är ju, hur länge man vil kånka runt på en 20 kilos unge :D

Köper du en vävd sjal och inte en i trikå kan du bära läääänge, minst lika länge som med manduca.

Frågan är väl inte hur länge man vill bära 20 kg, utan hur bra hjälpmedel man vill ha när 20 kilos ungen vill bli buren. :)

Köper du en vävd sjal och inte en i trikå kan du bära läääänge, minst lika länge som med manduca.

Frågan är väl inte hur länge man vill bära 20 kg, utan hur bra hjälpmedel man vill ha när 20 kilos ungen vill bli buren. :)

Hahaha, jo, det har du ju rätt i :D

Då får jag fråga mer nu då.
Till vintern. Hur bär man dom då med en sjal, ovanpå tjocka jackor...?
Då är en Manduca kanske bättre? (Häst och hundmänniska som jag är) :)

Hahaha, jo, det har du ju rätt i :D

Då får jag fråga mer nu då.
Till vintern. Hur bär man dom då med en sjal, ovanpå tjocka jackor...?
Då är en Manduca kanske bättre? (Häst och hundmänniska som jag är) :)

Bär man på magen funkar det bra innanför jackan, speciellt med små barn och inte så tajt jacka. ;) Det funkar med både sjal och sele.
På ryggen får man bära utanpå jackan, det funkar också med både sjal och sele. Funkar bättre med sjal och jackan inte är så hal/glansig, då går det bättre med sele.
Sen finns det speciell bärjackor att köpa som är anpassade för att man ska kunna ha barnet innanför, antingen på magen eller på ryggen. Det finns även bärskydd som bara en som ett skydd över barnet, bra att ha om man bär utanpå sin egen jacka, eller på magen och inte kan stänga jackan runt barnet. :)

Man har sjalen innanför jackan :idea:

En normal 5-åring väger ungefär 20 kg, ofta går de själva ;)

Jag rekommenderar en trikåsjal för de första 5 månaderna ungefär och sen en Manduca efter det.

Vi hade massor nytta av bärselarna när vi flög till Mexico i vintras med en 1,5-åring och en 4-åring. Vid flygplansbytet slängde vi upp en unge på min rygg och den andra på min mans mage, och ett varsitt handbagage. Hade vi inte haft bärdonen hade vi haft sååå mkt jobbigare byte där för det var lååångt att gå och ingen vagn.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vad är annars fel på mig? Jag har sedan ett par månader tillbaka varit konstant törstig oavsett hur mycket jag dricker. Jag är hur trött...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 316
Senast: Novali01
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
8 782
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 332
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 069
Senast: Magica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar