Lupin

Trådstartare
Igår kunde vi äntligen hämta Sixten! Vår nya efterlängtade familjemedlem är en viltblå dvärgvädurspojke född den 16/4-11.

32546985.jpg

32546986.jpg

Någon som vet om man numera brukar vaccinera tex? Jag kommer att försäkra honom, förmodligen i Agria eftersom det är där jag "alltid" haft mina försäkringar men om någon har andra råd och rekommendationer om just kaninförsäkringar så är jag bara glad! :)

Sv: Sixten!

Jättesöt!
Ska försäkra vår nyaste familjemedlem snart också, en liten dvärgvädurspojke på ca 7 veckor.

Kaniner brukar normalt inte vaccineras om man inte bor i område med kaninpest tror jag det heter. Har aldrig vaccinerat någon av mina kaniner.

Sv: Sixten!

Här verkar inte vara så många vildkaniner på orten, så det behövs kanske inte vaccineras?

Idag klippte jag klorna på Sixten för första gången, han var jätteduktig och låg lugnt och stilla på rygg i mitt knä medan jag knipsade av klospetsarna. Han är jättelätt att klappa i buren med och har framtiden för sig som en sällskaplig kille. :love:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 301
Katthälsa Hej! Har läst massa trådar men inte specifikt hittat det som jag söker så jag provar här. 2016 reagerade jag på att vår (mina...
Svar
12
· Visningar
5 725
Senast: mackan
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
33 980
Senast: Lobelia
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 380
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar