Sitter och drömmer lite smått om framtiden...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Sitter och drömmer lite smått om framtiden...

Du får ett gratissprång så klart! :banana:
Allvarligt talat så skulle jag inte dubbla Donnerhall, det säger alla som jag talat med och som har lite koll. Att lägga på lite holländskt superrörligt kunde ju bli kul men då måste du ju först veta hur det är ställt med temperamentet på tjejen, så det inte blir för mycket. Alla Jazz-hästar som var i Verden hade otroligt fin front, både exteriört och gångartsmässigt - byggda i uppförsbacke och rörde sig därefter. Men det var lite hett mellan öronen om man säger så. :D

Du får ett gratissprång så klart! :banana:

Fast jag är van med bättre villkor än så :angel:

Allvarligt talat så skulle jag inte dubbla Donnerhall, det säger alla som jag talat med och som har lite koll.
Jag har hört samma sak - frågan är om man ska vara som kärringen mot strömmen eller lyda det rådet...Man kanske gör bäst i att följa det...Nackdelen är bara att gör man som alla andra så får man det alla andra redan har...Men gör man det som alla andra förkastar så får man det andra inte har - eller ????? :D

Att lägga på lite holländskt superrörligt kunde ju bli kul men då måste du ju först veta hur det är ställt med temperamentet på tjejen, så det inte blir för mycket. Alla Jazz-hästar som var i Verden hade otroligt fin front, både exteriört och gångartsmässigt - byggda i uppförsbacke och rörde sig därefter. Men det var lite hett mellan öronen om man säger så. :D

Fast det här stoet är inte vare sig het eller svår hittills ( nu är hon iofs inte satt under press, men ändå...Man kanske skulle prova typ Jazz eller Lingh - det kanske finns fler som vill prova Lingh här på forumet så man kunde gå ihop...

Helen

Senast ändrad av en moderator:

Jasså, ska jag köra hem honom till dig, eller vad? ;)

Receptet är redan prövat, det finns goda skäl till att det inte funkade.

Ang Lingh - I´m in! :banana:

:p Kunde väl aldrig tro att du skulle säga ja till Lingh... Vem/vilka är det som äger honom egentligen ? Är det fler som skulle vilja testa honom här på forumet ? Det är iofs inte aktuellt förrän om tre år men ändå ;)

GiG vilka var dom goda skälen till att det inte funkade efter vad du har hört ?

Lägger in en länk till bilder på stoet som jag vill ha hingstförslag till, så ni får lite mer kött på benen i spånandet efter hingstval...Där finns även en kort filmsnutt...

http://users.telenet.be/kleineheide/kleineheide/foals2003.html

För färskare bilder så får ni gå in på min hemsida och titta på Bellamour/Minobia...
www.stalltortuna.com

Hoppas på fler förslag...

Helen

Det startar ett föl på fölvisningen på Strömsholm i helgen som kommer (3-4/9) med stammen His Highness - De Niro - Hohenstein, alltså dubbelt Hohenstein och dubbelt Donnerhall.

Kan ju vara en idé att titta på om du har möjlighet? Bara ett litet tips.

:bow: Tack för tipset. Hade nämligen täbkt att åka till strömsholm och titta.

Helen

Misstänkte det :D

Den märren är dessutom dräktig med HH igen så nästa år finns det förmodligen chans att se en till om allt går vägen osv.

Vilken spännande stam!

Hon ser fin ut, och även hennes mamma :love:

Ang Jazz, tittade på Askös hemsida men han fanns inte där, var kan man få info om honom?
Ska ju betäcka min 2 åring 06 och kikar runt efter tips.

Du gör nog bäst i att ringa Askö och prata med dom om du har frågor.

Belize: Jag har sett den på hemsidan ;)

Helen

Hur ser den ut i benen ? Hur rör den sig ?

Nyfikna Helen :D

Fick ta bort Landlord-stoet, så då blev det ingen Landor-bebis. Däremot så köpte jag mig ju en och är mer än nöjd! :)

Har flera bilder på Falsterbo-föl någonstans, ska se om jag kan hitta. Återkommer. Två såldes på fölauktionen för 2 årsedan och var de dyraste fölen om jag inte minns fel.

Åker ner till Tyskland på fredag (bundeschampionat), kan fråga Jens! :D

Ja Tack ! Det vore snällt !!!

Helen

Liknande trådar

Avel Dressyr stammade 2 B. v. Belissimo M – Rubin-Royal- Feiner Stern gekört/licensed -Prämienhengst 6 Df. v. Burlington – Pik L – Grande...
Svar
3
· Visningar
1 885
Senast: KickiH
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 602
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka