F
Fjunet
tömmarna när ni kör? Varför/varför inte?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
skogstomten skrev:Ja för det mesta, det beror väl lite på vad jag kör, är det släde med lite "sittdjup" i så är ja ginte lika nog.
Men annars så, ja, för att ha koll på överbliven töm
När det ändå är en funderingstråd så måste jag få höra om en anna sak jag inte riktigt förstått.
När man kör så pratas det ju om att det är så viktigt att inte driva på hästen genom att "flaxa" med tömmarna, för att det blir fel mot hästens mun. Det köper jag gärna, men, varför är det då ok att flaxa lika mycket med tömmen i hästens sida när man dressyrtömkör?
Blir det inte samma sak i munnen då?
Funderat på det sen jag var och tittade på en körträning
Om du "flaxade" med tömmarna vid dressyrtömkörning menar du?artchie_1997 skrev:Skulle min körlärare se att jag gjorde så skulle han strypa mig
Pia skrev:Du kanske kan ha en kudde mellan tömmen och rumpan.
snigelfarmor skrev:När jag tömkör lägger jag alltid slutet runt halsen på mig så slipper jag ha änden hängandes på handen Rekommenderar inte det heller, iallafall inte om du har hjälm på.
Emmahpemma skrev:varför går det inte att sitta på tömmen när du kör travare??
jag har kört travare sen jag var tyngre än hästens huvud..och har ALLTID suttit på tömmarna...