sitsproblem

T

Tufflan

Jag har ett problem i min ridning som nog kan se ganska förfärligt ut till och från. Jag sitter med axlar och så rel. bra men jag svankar!:eek:
Kan det bero på för dåliga mag/ryggmuskler? Hur ska jag träna och finns det några tips på hur man kan jobba bort det för en korrektare sits.:p
Kram Towe:confused:

Sv: sitsproblem

Du får be ngn att kittla dig;) o skjuta rygg.
du behöver nog tänka att sitta lite mer på sittbenen o dra in magen.
då blir du bättre i korsryggen.

Sv: sitsproblem

Jag har för mig att svankning beror på starkare ryggmuskler än magmuskler, så jag skulle råda dig till lite situps. Jag kör 50x3 situps men du kan ju ta det lite lugnare och börja med kanske 15-20x3.
Glöm inte att köra rygglyft också, så att du inte blir musklad åt andra hållet istället :D
Tänk även på att sitta emot med magen när du rider, det brukar jag få som tips när jag börjar svanka för mycket.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 172
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 881
Senast: Miiikaela_
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 822
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka