O
OlleAtlas
I senaste numret av Ridsport har Maggi von Wachenfeldt skrivit en intressant insändare där hon bland annat skriver "Vi måste inse att så länge ridinstruktörerna/tränarna fortfarande använder sig av en felaktig lodrät sits (axel-höft-häl) i sin träning kommer vi tyvärr aldrig få ryttaren att sjunka ner i sadeln och följa hästens rörelser optimalt. Det beror på att med den konstgjorda lodlinjen får du alltid en spänning i höftleden."
Sedan talar hon om att vi ska lyssna till Sally Swift eller Xenofon för att finna en med ändamålsenlig sits. Jag har själv läst Sally Swift och försöker tänka mycket på hennes "byggklossar" när jag rider.
Men Maggi vW talar inte om hur den korrekta sitsen kan vara.
Och jag förstår inte helt hur en lodlinje som inte är konstgjord ser ut. Någon som funderat? Vet hur MvW menar? Har tankar kring detta?
Eftersom jag dagligen försöker jobba mig fram till en bättre sits så är jag såklart väldigt intresserad.
OlleAtlas
Sedan talar hon om att vi ska lyssna till Sally Swift eller Xenofon för att finna en med ändamålsenlig sits. Jag har själv läst Sally Swift och försöker tänka mycket på hennes "byggklossar" när jag rider.
Men Maggi vW talar inte om hur den korrekta sitsen kan vara.
Och jag förstår inte helt hur en lodlinje som inte är konstgjord ser ut. Någon som funderat? Vet hur MvW menar? Har tankar kring detta?
Eftersom jag dagligen försöker jobba mig fram till en bättre sits så är jag såklart väldigt intresserad.
OlleAtlas