sista promenaden i morgonkväll, tid?

anna_anna

Trådstartare
Vid vilken tid rastar ni era hundar sista gången i morgon?
Här har det redan börjat skjutits en hel del så jag undrar hur mycket det inte kommer att bli i morgon..

Sv: sista promenaden i morgonkväll, tid?

Jag håller igång hela dagen istället. Tidigt ut sen fixa lite hemma sen ute hela em till sena eftermiddagen så klarar de sej inne till nyårsdagsmorgonen.

Jag släpper ut dem vid 22 sista gången. Ingen av mina hundar är skottberörd men man vet ju aldrig.

Troligtvis promenad vid 20-tiden och sen igen när de slutat smälla vid 01. Har en som är ngt påverkad och en skottdöv.

Förra året gick jag ut sista gången vid kl 20 ungefär, tror jag. Lär bli något liknande i år, och då bara en megakort "utanför huset-kiss".

Blir som vanligt för oss, ut sista gången på en snabbkiss kl 22. Han är inte skotträdd och bryr sig inte om fyrverkerier men jag utmanar inte ödet och går ut senare eller på någon längre promenad på kvällen.

När det behövs. Den normala tiden för sista rundan är runt nio-tio så det blir nog det imorgon också. Just rastningen får bli som den blir trots skotträdd corgi. Hon kommer inte kunna hålla sig hela natten om vi går för tidigt och jag pallar inte att vara vaken till tre och nattrasta.

Spelar ingen roll här, ingen bryr sig. Varken jag eller hundarna. Det small både igår och ikväll när vi var ute, så det går ändå inte att undvika.

Det har hänt att någon skickade upp en raket 2 meter framför oss. Den small så jag var mer eller mindre döv i cirka 2 veckor, men ingen hund reagerade negativt för det. Det var någon som inte tog hänsyn fast man såg att vi kom gånde. Man menade på att "jamen det är ju bara en gång om året". Det syntes inte att de hade raketer, trodde bara det var några som stod och pratade. Ett barn på 6-7 år satte sig på huk och skickade upp raketen som gick fel och small bara ett par meter från mitt ansikte.

Jag kommer göra precis som vanligt. Sista promenaden precis innan eller efter middagen och sen en snabbkiss runt 22-tiden.

Blir väll ner till hamnen runt tolvslaget och kollar på fyrverkerierna skulle jag tro. Hunden bryr sig inte om skott/smällare/fyrverkerier. (är ingen fest just i hamnen, majoriteten av fyrverkerierna skjuts upp från andra sidan älven, tar såklart inte med hunden till något stökigt)

Tar ut dem 21-22 senast och sen en kiss när det lugnat sig på natten. Beroende på hur länge jag är uppe, kanske 02-tiden.

Pappa kommer ha hunden då vi är bortbjudna. Han kommer rasta sista gången runt elva tror jag. Beror helt på hur länge han är vaken. Har en sån tur att min hund inte bryr sig ett skit om raketer, han reagerar inte ens om grannen skjuter. Men helst hade jag sett att man inte sköt alls. Har hästar och även om dem inte blir rädda så blir iaf den yngsta lite orolig.

Vi går väl vid 20-21 som vanligt, sen får hunden gå med oss ut och titta på fyrverkerierna vid 12-slaget.
Vi skjuter dock inga själva utan tittar på håll.
Min hund är inte rädd för raketerna som tur är :)
Men om han mot förmodan skulle bli rädd vill jag hellre ha honom med mig så vi kan gå in och han inte behöver sitta ensam och vara rädd.

Jag har ju liten trädgård, så sista promenaden blir framåt 18-snåret. ingen av mina är rädd för raketer eller smällare, men riskerar inget då det skjuts massor här. Sista nattpinken blir snabbt i trädgården.

Kl
Husse är hemma med hundarna han har fått order ;) om att gå ut senast kl 21 sen kommer jag hem från nyårsfirande senare på natten och då går jag ut med dom ingen runt 3-5. Sambons chihuahua är inte skotträdd men min blandras har börjat tycka det är lite obehagligt med fyrverkerier , dock inte skotträdd!

Senast ändrad:

Mina hundar går normalt ut kring 21 sista gången och jag tror att det kommer vara lugnt här på dags. Men förmodligen rastar jag lite extra under hela dagen, håller igång ordentligt.

Jag har tack och lov inte skotträdda hundar. Tur det, för det kryllar av jägare här i trakten, som skjuter då och då. Aldrig att hundarna har reagerat på det.

Vår stora har promenad förbud o den lilla vägrar gå utan den stora.
Så de får rastas i trädgården. De talar om när de vill gå ut+ att vi släpper ut för sista nattkissen innan vi går o lägger oss oavsett vad klockan är.

Runt 22-tiden får hon gå ut en kort sväng och kissa, hon har just varit ute ca 1 timme för en stund sedan med dragselen och dragit mig och sparken så hon blir nöjd.

Hon är jakthund och bryr sig inte alls om fyrverkerierna, det hade redan dragit igång å smällat och skjutits raketer.

Här skjuts det redan friskt men vi har precis varit ute på en ganska kort kisstur och jag tror att vi tar sista promenaden runt kl. 23 om det inte är mycket värre. Tycker att det borde vara meningslöst att skjuta kl. 23 eftersom det bara är en timme var till när man "ska" skjuta raketer.

Vi är försiktiga men inte för att hunden är rädd utanför att matte är rädd att huden blir rädd om vi hamnar på fel plats vid fel tid eftersom det smäller helvetes högt när de skjuter på innergården som vi måste gå en bit på.

Min avsky till smällare och raketer har ökat mycket de senaste dagarna. De borde inte få säljas till privatpersoner :devil:

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har min hund inlagd sen i torsdags morse. Dvärgscnauzer 14 månader. Det började i onsdags kväll med lite halvmjukt bajs. Inget jag...
Svar
9
· Visningar
1 270
Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 544
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar