Sista kvällen med grabbarna

J

just-me

Usch, vad trist. I morgon måste jag åka till Djuraffären och lämna mina små söta marsvinspojkar. Mitt marsvin som jag köpte i februari (hade två tidigare men ett blev sjukt och dog så jag köpte en ny kompis) växte inte bara på längden utan även på bredden och visade sig vara dräktig. På morgonen den 15 april fick hon tre små söta bebisar, en hona och två hanar som nu har hunnit bli 4 veckor. Kan självklart inte behålla allihopa även om jag skulle vilja det och det enda alternativ som kvarstår nu är djuraffären. Tycker att det är trist eftersom de säger att de inte kan garantera att de får komma till samma hem.....

Usch, vad jag kommer att sakna dem!

Sv: Sista kvällen med grabbarna

hm, varför försöker du inte sälja dom själv?
och FYRA veckor är väl lite väl tidigt? vid sex veckor ska de väl säljas?

Har försökt att gjort det men inte fått något svar på min annons. Fyra veckor sa de i djuraffären. Jag har inget emot att behålla dem ett par veckor till.

Om någon vill ha ett par marsvin - hör av er till mig!

ja djuraffärer vill ju ofta ha alldeles för små djur , för då är de som sötast. (kaniner kan de sälja vid fem veckor, och de ska säljas vid 8 veckor)

och om du läser på någon marsvinssida så står det att de ska vara minst 6 veckor när de säljs, så .. behåll dom ett tag till?

Usch jag tycker djuraffärer är så hemska (generaliserar och hårdrar jag vet..) men man kan se upp till tre kullar sitta där och inte vara mer än en 2-3 veckor, en megastor flock med småsvin som är rädda och nervösa och allt är bara så hemskt :(
Det fanns tre djuraffärer här i stan, den ena är sådär, den andra har inga marsvin övht och den tredje hade djur som ovan nämnt -fast nu har dom gått i KK och stängt :banana: :banana:
(Ingen blev gladare än jag :cool: ).

Vart har du annonserat? Jag satte ut svin på många webbsidor och det tog inte alls lång tid :)

6 veckor bör de vara innan man säljer

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 265
Senast: _FiA_
·
Övr. Djur Har fått ta över ett akvarium av min svärmor. Det kom till mig med 5-6 malar, en fantomtetra och en svart neontetra. Tänkte att de i...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 909
Senast: Mabuse
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 638
Senast: Fille
·
Trädgård & Växter Jag vill ha fina växter i alla mina fönster, men det går inget vidare för alla växer sig för stora. Har +30 cm djupa fönster, lagomt...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: Tant Acka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama