sista året och måste börja om?

M

MissWonder

Hej!
Tränade för en tränare denna vecka med mitt varmblod som jag tävlar 90cm och 1m lokal hoppning. Det är det att om min häst vägrar en gång, då har hon jättesvårt för att hoppa igen.. Det gick till en början super på träningen, men sen skulle vi hoppa en bred trippel på kanske 90 cm men såg typ ut som 110. Då vekade min häst och vägrade, sen tog vi om det och då hade hon tagit bort 3:e bomen, och då gick det.. Men nu har hon börjat vägra på 1m hinder och är jätte osäker och nu har självförtroendet försvunnit för oss båda.. Tränade förr hoppning för en dressryrtränare som var super, men nu har hon flyttat och det finns bara den där kvar, som jag inte trivs så bra med.. känns nästan bättre att träna själv men det vill jag inte heller, jag ser ju inte själv hur jag rider osv "/ hur ska jag göra?

Sv: sista året och måste börja om?

låter som mig . har också ett varmblog som vägrar på breda oxrar. Men idag provhoppade jag en annan häst i stallet som är ett halvblod och jag flög över hinder på 1,10 med hästen. Så nu har jag gett upp lite med mitt varmblod då jag har hållit på att kämpat i 2 år och ska börja hoppa halvblodet istället :)

låter som mig . har också ett varmblog som vägrar på breda oxrar. Men idag provhoppade jag en annan häst i stallet som är ett halvblod och jag flög över hinder på 1,10 med hästen. Så nu har jag gett upp lite med mitt varmblod då jag har hållit på att kämpat i 2 år och ska börja hoppa halvblodet istället :)

okej.. men de hjälpte ju inte precis mig? :P

Träna själv i hoppning är inte alls bra. Om du inte känner förtroende för din tränar tycker jag att du skall prova att hoppa för någon annan.

Om du känner någon som är väldigt bra med hästar och framförallt hoppning, ta hjälp av han/henne då ist. det behöver inte alltid vara en utbildad tränare.

Testa att hoppa lite lägre oxrar och trippelbarrar tills du och din häst känner er säkra och kan höja några centimeter.

det är alltid bra att ta hjälp av någon som kan, jag skulle bara bli rädd att göra allting värre om det blir problem..

Ne men det jag menar är att du kanske begär för mycket av din häst. Har du tänkt på att den kanske har ont?

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 114
Senast: zarmino
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 552
Senast: Fiorano
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 021
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Burkmat
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur