B

belzebub

Snart kommer en ny efterlängtad familjemedlem och naturligtvis måste det byggas klätterstolpar. Jag har loftsäng och hade tänkt bygga en fristående klätterstolpe, ev får den gå från golv till tak eller så fästs den i väggen, har inte riktigt bestämt mig ännu. Nåväl, dags att inhandla material, var kan man hitta sisalrep? Sedan är jag ute efter något trämaterial, skulle gärna vilja ha en rund stolpe men finns det grövre typ rundstavar (gärna ca 8 cm diam) ???

Ni som gjort egna klätterträd, vad har ni använt för material till stolparna?
 
Sv: Sisalrep

Sisalrep hittade jag och brorsan på ÖoB. Köpte 50 meter var. Det slutade med att brorsan fick ta min reprulle och dessutom skaffa en till för sitt projekt. Så det går åt mycket rep.
Rör kan man hitta hos någon golvläggare eller dylikt.
 
Sv: Sisalrep

så du har skaffat katt :) vad då för något??
ååå så roligt att bygga klätterställning!!
våra egna byggprojekt ligger på is nu då vi inte har plats för fler klätterställningar :angel:
Men vi hittade iaf vårat sisalrep på ByggMax dom hade riktigt stora rullar till bra pris...
och som Bengibollen sa så går det åt maaaaassor med rep!! :crazy:

Våra stolpar tog vi från HP's jobb men vi har även hittat likadana papprör på bygg delen på OBS!

hoppas bygget går bra!! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Ska till våren påbörja byggandet av vår lösdrift där vi ska ha två hästar. Har tänkt ha fri tillgång på foder (med...
2
Svar
22
· Visningar
7 840
Senast: Nielaa
·
C
Övr. Katt Hej, jag undrar om någon har använt TRIXIE Cat Protect systemet med teleskopstolpar som fästs på balkongräcket? Det finns att köpa hos...
Svar
0
· Visningar
1 611
Senast: carbonel
·
Anläggning Jag hyr en liten gård utan tillgängliga uthus (den lilla delen jag har är bara 2 m i takhöjd) och tänkte lösa stall (uteboxar 2 st) och...
2 3
Svar
44
· Visningar
20 165
Senast: morgaine
·
Övr. Djur Vårens projekt är att bygga en utebur till två kaniner. Vill ni bolla lite idéer med mig? :) Kaninerna är i dvärgvädursstorlek och...
Svar
3
· Visningar
7 479
Senast: Annie_92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp