Simträning?

Rumpnissen

Trådstartare
Är det någon utav er som har erfarenhet av simträning? (hästen alltså) Jag har ett sto som av olika anledningar har återkommande låsnnigar och spänningar i rygg/bog och nacke, hon har behandlats av kiropraktor under ett halvår nu men det ger inte med sig.

Började då fundera på simträning och alla fördelar detta har. Hästen borde ju rimligen verkligen få arbeta igenom hela kroppen, liksidigt, utan slitning, vilket är optimalt.

Hur ofta behöver man göra det för att det ska ge ett långvarigt ihållig resultat? Vad är era erfarenheter?

Sv: Simträning?

Inga erfanheter men puttar upp tråden då jag också är intresserad av ämnet. Har funderingar på rehab efter en artoskopi på artroshäst, simning alt. löpband med vatten funderar jag på.

Sv: Simträning?

hej. Har simmat flera olika hästar med bra erfarenhet , både efter ledoperationer och andra skador och för att allmänt träna framförallt rygg o bakdel. Tycker att simmning ger bättre resultat än vattenband, framförallt på hästar som inte får belastas eftersom lederna inte belastas i bassängen men på vattenband får dom ju vikt ändå. Har lämnat mina hästar i Fjärås, finns det ngt mer ställe?

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 318
Senast: Ida94
·
Hästvård Kanske mer träning än vård...eller mitt emellan. Eftersom min häst haft handbromsen i en del på sista tiden tog jag ut en massör i...
Svar
6
· Visningar
1 712
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej. Jag är desperat och behöver råd! Jag har ett 16-årigt sto som är korsning frieser/arab. För nästan två månader sedan så fick hon...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 504
Senast: Ray
·
Utrustning Snubblade över detta när jag kikade på andra täcken på en numera välkänd hemsida, och blev nyfiken. Jag har en häst med känslig rygg som...
Svar
0
· Visningar
1 819
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?