Simlångsritten 2011

S

Shaha

Hej!

Är det många som planerar att åka till simlångsritten?
Anmälan går ut om fem dagar och det är få som är anmälda...
Hoppas bara den blir av!

Sv: Simlångsritten 2011

I TDB ser du inte de som är anmälda till de internationella klasserna...så det är nog fler :)

Jag ska inte dit, men hade gärna velat!

Det gör du väl om du söker på CEI Simlångsritten?

Ryttarmeddelande & annat har kommit upp på hemsidan nu!
Hestia & jag ska vara med i T50 km - vi är riktigt taggade! :d

Jag ska dit och rida 120. Vad utsätter man sig för? För samma pengar som denna tävling kostar mig hade jag kunnat få en rejäl utlandssemester.
Men jag får alltid ånger innan tävlingar, när man väl förbesiktat och sitter i sadeln är allt toppenkul.
Och jag tycker det verkar praktiskt att rida samma slingor flera gånger. Blå, röd, blå, röd och röd.
Fler arrangörer får gärna göra samma sak, för det är kul när man börjar bli trött att man ändå känner igen sig, och vet hur banan ser ut framöver.

Lyfter på hatten för vinnarna i CEI**120 Maria/Power (e: underbara gamla Gomir!) - GRATTIS! Jag tittar på Powers resultatlista på "Distansridning" och så vitt den stämmer har han inte blivit utesluten på över 3 år (maj 2008) - fantastiskt av både Maria och Power. De har dessutom gjort 5st T160, alla godkända, varav tre av dem under de senaste 10 månaderna. Hur i hela friden gör man för att lyckas så bra?! Wow!

Vill även passa på att "gratta klubbkompisen" CK och Sokrates till deras lyckade första försök på CEI**120 - härligt!

Självklart även grattis till alla övriga godkända! Misstänker att ni hade det rejält varmt och svettigt idag?
/Anne

Jag satt bara o tittade på men hade valt fel kläder. Inte tusan trodde man på högsommar.
Så jag är stoppljus i hela ansiktet.
Satt o beundrade alla hästar i vetgrinden. Det finns verkligen alla olika typer och ingen är fel.
Grymt grattis till alla.
// Linda

Ja, varmt var det. Men jag tyckte det var värst i grinden, ute på banan led man inte så mycket.
Men vilken bra bana det var! Knepig, utslagsgivande och rolig. Extra plus för att vi fick rida över Nissan och runt slottet.
Sist jag red Simlångsritten var i slutet på 80-talet, då min islandshäst och jag gick 100 km.

Men jag kommer gärna tillbaka redan nästa år, men då tänker jag backträna hästen lite mer innan...

Stort tack till arrangörerna!

Jag håller fullständigt med om banan, fint underlag och slingrigt. Jag gillar i och för sig den banan uppe vid Simlångsgården med. den är backigare men har den fantastiskt underbara banvallen att rida på.
Men denna banan var jättebra med och så duktiga arrangörer de är!:)

Ja, tack till arrangörerna! Jag är jättenöjd trots en felridning på, jag tror nästan 1 mil. När vi kom tillbaka så var det ju solklart vart vi skulle. Värmen ställde till det och min lilla 21-åriga duracellkanin kunde inte ta det lugnt i början. Men vi blev godkända tack vare ett suveränt hinknisseteam. Håller nog med föregående om att den gamla banan var trevligare, men den röda slingan var riktigt fin och underlaget toppen hela vägen. Stort tack!

Hinkade igår på Simlången. Tycker det är kanon att ha samma slingor så man slipper hitta till massor av olika hinkplatser.
Det blev enligt mitt tycke lite trångt på hinkplats Ön under andra ggr som 120 km kom dit samtidigt som 50 km kom dit för första gången.
Ryttarna hade oxå svårt att förstå var de skulle vända. Det var mycket hästar, bilar o groomar på litet utrymme.
Tävlingsplatsen var kanon. Gillar att man utnyttjar ytorna som finns på travbanor.

Håller med CK & andra: Jättefint organiserat; tävlingsplatsen var verkligen toppen & banan var rolig att rida. Jag & min häst var mindre förtjusta i den röda slingan med en läskig järnvägsövergång, en livsfarlig träbro med ett forsande vattenkraftverk bredvid & ingenting att stå på när man skulle sitta upp igen efter att ha hoppat av för att leda hästen över Nissan... ;) Vi gillade skogen bättre!
Tack till arrangörerna & alla funktionärer som gjorde ett kanonjobb! Vi kommer också tillbaka nästa år.
/ Jennie & Hestia som red T50 km.

Tänk så olika det kan vara..Gizze tyckte träbron var det roligaste på hela banan. Där stod ju massa folk att visa upp sej för och som hejade så där satte han svansen på plyminställning och travade över som han aldrig gjort annat.
Jag älskar när det är lite sådana inslag på banor med vatten att gå ner i och broar och sådant..
Vet inte hur många gånger jag sett mina gamla distansfilmer från USA på 80 talet och suckat av avund över floder man måste vada igenom och hängbroar att ta sej över..
Så skulle jag vilja bo....

Att vada genom vatten är inga problem! Jag funderade faktiskt lite på att rida bredvid bron istället... ;)
198017_1701475174004_1151677882_1533694_538076_n.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: Oh_really
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
693
Senast: Manji
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 581
Senast: lingonben
·
Hundhälsa Jag behöver hjälp att tänka, vi ska till fjällen i juli och har tänkt åka någon dag över till Norge och jag vet ju att man kan...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka