Silverhaj!

zoccer_wadd

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av att ha dem?

Jag fick två av min farbror här i förra veckan med var tvugna att ta bort dem då de åt upp mer än hälften av mina andra fiska.

Dem har tydligen aldrig ätit upp några av min farbrors fiska men så fort de kom i mitt akvarium så började de äta upp mina fiskar direkt.

De kom från ett 540 l akvarium till mitt 740 l.
Kan det vara så att de fick för stor plats så de blev aggresiva?

Sv: Silverhaj!

Har de alltid funnits tillsammans med din farbrors andra fiskar så kan det vara en förklaring.Och sen släppa in dom i ett nytt med andra mindre fiskar ,ja måltid bara.....

Har de alltid funnits tillsammans med din farbrors andra fiskar så kan det vara en förklaring.Och sen släppa in dom i ett nytt med andra mindre fiskar ,ja måltid bara.....

Det är bara det att hälften av alla fiskarna i akvariumet var min farbror med, alltså dem som är uppätna kommer med från min farbror.
Sen tog de endast fiskar som var stora inga små fisk.

Såg du att silverhajarna åt dem? Eller var de bara döda eller borta efter ett tag? Hur stora är siiverhajarna?

Såg du att silverhajarna åt dem? Eller var de bara döda eller borta efter ett tag? Hur stora är siiverhajarna?

ja jag satt vid akvariumet och såg när de tog flera stycken!
De jagade dem och sen bara högg. Jag har aldrig vart med om att fiskar har gjort så.

De kan nog har vart 15-17 cm stora.

http://www.aquahobby.com/gallery/img/Balantiocheilus_melanopterus_1.jpg

Såna där? Ganska ovanligt att de äter fisk, men jag tror som tidigare skrivits att det var omställningen som genererade attackerna. Även fast en del av fiskarna var gamla bekanta, så var de stressade, nyflyttade, luktade annorlunda, och då triggar man jakten mycket mer hos de större fiskarna.

jepp precis sådanna var det jag hade!

Ja det kan nog vara det som gjorde att dem blev som dem blev!

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 018
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 596
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama