Silikon- och sulfatfritt shampoo och balsam

MCP

Trådstartare
Har någon några bra tips på silikon- och sulfatfria shampon?
Har något billigt från vanlig butik nu, men är inte helt nöjd med shampot, blir lite för mycket tuggummikänsla av det.

Har ni även tips på typ stylingprodukter som passar när man kör sulfatfritt så välkomnar jag det också :)

Jag är väldigt förtjust i John Masters Organics produkter :love: Många av deras schampon och även stylingprodukter är silikon- och sulfatfria. Deras Zinc & Sage schampo har gjort under för mitt hår med torra, skadade längder och fet hårbotten med eksem. Varierar med Living Naturally Soapnut Shampoo, inte lika vårdande.
Vad har du för hårtyp?
Hur vill du styla håret? :)

@Dimmoln tackar, då ska jag kolla in dessa :)
Jag har ett ganska så typiskt nordiskt hår, ganska många, tunna hårstrån. Lite självfall. Varken jätteskört eller -tåligt. Tvättar det varannan dag då det blir fett. Behandlat, oftast med blekning som t.ex. slingor, så det behöver lite extra kärlek.
Stylar det inte så ofta numera, men när jag gör det så brukar jag använda något volym- och stadgagivande vid föning, kanske lite vax eller liknande produkt sedan, och hårsprej.

Har någon några bra tips på silikon- och sulfatfria shampon?
Har något billigt från vanlig butik nu, men är inte helt nöjd med shampot, blir lite för mycket tuggummikänsla av det.

Har ni även tips på typ stylingprodukter som passar när man kör sulfatfritt så välkomnar jag det också :)

Maria Nila. :love: Jättebra märke fritt från siliconer och sulfat, icke djurtestade. Det finns olika serier beroende på ditt hår.

• Gilla
Reactions: MCP
Maria Nila. :love: Jättebra märke fritt från siliconer och sulfat, icke djurtestade. Det finns olika serier beroende på ditt hår.

Maria Nilas produkter är sulfatfria men samtliga av de jag har tittat på har även innehållit silikoner (även deras schampon av någon anledning).

@Dimmoln
Ajdå, det låter ju inte så bra.

@tuaphua
Blir nog att kolla in dessa. Har inga problem med allergier, men det är ju självklart ett plus att veta att de är såpass milda att de som har det klarar av dem :)

@lady_vip har sett att MÅ rekomenderats i andra trådar också, så det är en stark provkandidat.

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: Gulis
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Reklamera häst