Sigma dressyrsadel...

K

korsningsponny

Någon som har en och vill dela med sig av sina erfarenheter? :bow:

Ska kanske köpa den till min D-ponny och ha när jag ska rida i skogen, jag tycker att allrounden ser så konstig ut i katalogen :mad: , ser ut som om man kommer sitta i stollsits om man rider i den. Dressyr sadeln däremot ser helt okej ut!

Hur är knästöden, är det hård att sitta i?
Vilka sorts hästar passar den på? skulle den kunna passa på en rätt så svankig rygg?

Funderade också på den billiga lädersadeln med gula sömmar (den är ju ännu billigare)....

Sv: Sigma dressyrsadel...

Hej!
Sök på Sigma dressyrsadel här på bukefalos, hittade en hel del trådar om den.

MVH Sanna

Sv: Sigma dressyrsadel...

Har inte ridit i en Sigma, men provsatt dressyrmodellen i butiken. Jag gillade den inte, den var inte skön. Och ska du ha en sadel till att rida i skogen med, då tror jag att det är bättre och bekvämare att satsa på en allroundsadel. Kolla annonserna här på Buke, finns säkert massor med vettiga begagnade allroundsadlar för samma pris som en Sigma.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 946
Utrustning Nu är det dags för min min lillhäst att få en egen dressyrsadel. Men jag behöver råd om var jag ska börja leta. Hon är inte alls lik min...
Svar
8
· Visningar
2 319
Senast: Haflinger89
·
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 343
Senast: ylvalill
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 167
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka