Sierra Scheme

Tussemaja

Trådstartare
Nån som har avkomma efter Sierra Scheme? Bara nyfiken på vad han lämnat... Jag har ett 4-årigt sto efter honom som är trygg, social, snäll men förmodligen rätt tuff har jag börjat bli varse ;-)

Sv: Sierra Scheme

Hej.
Har en vallack som har Sierra Scheme som farfar. Uppfödaren sa att pappan Sierra´s Royal Show kallades Ior,jag förstår varför....

Jag har en kompis som står i mitt stall nu med en avkomma efter SS. Riktigt trevlig kille, men som sagt.. lite småtuff :p Men alltid genomsnäll! :D

Senast ändrad av en moderator:

Den uppfattning jag har av Sierra själv efter att ha haft honom hemma och ridit honom ganska mycket är att han var en tuff individ, men väldigt diciplinerad och vältränad/välriden och sjyst! En rättvis och smart kille som gav vad han fick.

Jag älskade att rida/hantera den gamle räven, vi hade kul ihop och jag och lärde mig mycket av honom! Jag visade honom på den svenska avelsvärderingen (endasr vid hand då eftersom han hade fina meriter från Tyskland). Jag hade honom ingen längre tid (och ägde honom aldrig) men han har för alltid en stor plats i mitt hjärta.

Sierra är en av mina absoluta favorithästar genom tiderna! Men han var tuff och det jag har sett av hans avkommor är att dom är ganska skarpa överlag men det beror nog mycket på vilka ston som finns bakom också.

KL: Kul att några svarade! Min tjej är som sagt åxå tuff, men underbart snäll. Man kan absoluuuut inte tvinga henne till nåt (fast det kan man ju inte med nån häst egentligen) utan måste verkligen be på rätt sätt. Om hon lägger på öronen och tjurar, vilket hänt ett fåtal gånger, kan jag vara helt säker på att det är nåt missförstånd på gång. Man måste reda ut saker med henne "Hur var det nu ingen vi blev överens om att du skulle göra?" Hennes mamma heter FR Magic Maggie e MR Free Shot. Vet i princip inget om henne men än att hon nog var leasad från Tyskland under nåt år - tror jag.... Nån som vet nåt om henne? Bilder? Har bara hittat ett enda, där hon går i en hage med tjock fölmage.
Wrangler, har du några bilder på Sierra? Finns bara nån enstaka på webben.

Hej.
Det är grannens fina sto:D Men hon togs tyvär bort för inte så länge sen:(
Men om du vill se bilder och även tala med ägaren så gå in på
Pinebrookranch.Hon var en mycket trevlig häst.

Nähäää, va gla jag blev! :) Trodde hon var borta för länge sen... Ska genast kolla sidan å ta kontakt! Tack för att du svarade!

Har en avkomma efter SS , en envis kille som gärna säger till om vad han tycker och tänker om saker och ting. Men annars en super mysig och trevlig häst.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästgalningar ;) Tror mig hittat rätt ponny åt min 13-åriga dotter, 15-årig valack i mycket fin form, utan skadehistorik...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 180
Senast: Strandad
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nångång i januari/februari 2023 så blev det väldigt blött i markerna där jag bor och översvämningar lite här och var. Jag läste...
Svar
5
· Visningar
370
Senast: Lingon
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 186
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar