Sidepullträns

linafina

Trådstartare
Jag ska köpe ett sidepull träns men har kollat på dom olika som jag hittat.

Det finns två varianter på H***s. Sen finns det ett på B****s också.

Någon som har något av dessa sidepull träns som kan berätta hur dom är? Helst skulle jag vilja ha det i svart läder från H***s men det finns bara i full storlek :(.

Någon som har tips på bra sidepullträns?

Sv: Sidepullträns

Hööks billiga sidepull är jättedålig kvalitet :crazy:

dom dyrare modellerna i hööks och börjes är helt okejj kvalitet på :)

Eh, ingen aning faktiskt men hennes häst ligger nog på ponny upp mot cob skulle jag tro och det har ju gått bra.
SP'et kostar 385:- tror jag.

/T

Oki dom var väldigt billiga med tyckte jag. Vilken tur att dom inte fanns i rätt storlek då :D.

Oki för jag ska antagligen ha ponnystorlek på det eventuellt cob. Ska åka till granngården och titta.

Jag gillar Tärnsjös som sitter stadigt och har nosdelen av läder istället för rep.

sidepull.jpg

Det ser fint ut. Finns det särskilda tyglar till sidepullträns eller det funkar lika bra med vanliga?

Du kan ha vanliga om du vill, jag har mest haft delade tyglar.

Ghaia skrev:
Hööks billiga sidepull är jättedålig kvalitet :crazy:

dom dyrare modellerna i hööks och börjes är helt okejj kvalitet på :)

Jag har hööks billiga sidepull och efter lite smörj så är det mjukt och fint, tycker inte att man kan kalla det jättedålig kvalitet, jag är i alla fall nöjd! :)

Sweet skrev:
Jag har hööks billiga sidepull och efter lite smörj så är det mjukt och fint, tycker inte att man kan kalla det jättedålig kvalitet, jag är i alla fall nöjd! :)

Jag ville prova med det eftersom det är ett billigt testträns för mig, men det finns inte i ponny eller cob storlek :(.

Något annat du kan göra är att köpa en remontnosgrimma och ha som bettlöst träns, funkar utmärkt! Sätt tyglarna i ringarna på sidan bara så har du ett sidepull!

Billigt och bra om du vill testa bettlöst! :idea:

Senast ändrad av en moderator:

Sweet skrev:

Håller med. Visst märks det att det inte direkt är Tärnsjö-kvalitet på lädret, men sköter man det bara ordentligt fungerar det alldeles utmärkt.

Tack för tipset men det blir nog något av dom dyrare modellerna endå :).

Tack för alla tips.

Jag har också hööks billiga, dom är ganska små i storlekarna.
SIsta jag var på hööks fanns det i cob.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Islaend
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: sweep
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka