• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Dragonfruit_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 669
D

Dragonfruit_

Hur är storleken på hööks billiga sidepull som är helt i läder? :)

Sv: Sidepull

Jag kan bara svara hur jag upplevde det förra året.
Passade inte alls min medryttarhästs huvud, då sidostyckena var aaaaldeles för långa jämfört med käkrem och nosgrimman. (Har jag för mig.) Hur som helst så passade det inte alls, nånstans. Så storleken upplevde jag konstig...
Sen var nosdelen mkt mkt hårdare och "vassare" i kanterna än va jag trott, så jag lämnade tillbaka den.

Men det finns ju de som har positiva upplevelser också, så jag vet inte. Jag kanske bara hade otur...eller så har hästen konstigt huvud...

Min uppfattning med, att storlekarna är konstiga på de där. Kollade på dom i höstas men avböjde köp. Ska nog köpa mig ett riktigt istället.
Långa sidostycken och käkrem + nosgrimma alldeles för smalt, så det hade blivit hårt spänt på min pålles huvud :crazy:

Ja har ett cobstorlek och nosremmen var för liten (men passar nu eftersom fick jag göra ett hål så långt ut det bara gick..) och nackremmen var för lång(fick göra hål längre upp..)
Sen var passformen lite sådär men efter jag tog av käkremmen och pannbandet så passar det utmärkt.(annars åkte fram så det nästan hamnade i ögonen..)

Nu är jag iaf väldigt nöjd med det, men det var ju lite pyssel! :)

Jag tycker det är helt ok kvalité, men passformen är lite besvärlig. Nosremmen är väldigt liten jämfört med resten av huvudlaget, verkar vara gjort för araber... ;)

Hmm det ska va till en som är arab till hälften ;) Men dessvärre så ser han ju inte ut som nån. Han har full i vanliga fall, ska man ta det nu också?

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag letar sidepull just nu och undrade om det här hade någon hävstångs effekt? Förlåt i förväg om det är en dum fråga😅
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
973
Senast: Shixle
·
Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 849
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka