Sidepull & Ridkapson..

Re: Sidepull & Ridkapson..

Jag har ett beg som jag köpte här på Buke, med snöre över nosen. Det är rätt fint läder, var säkert lite dyrare då det var nytt. Köpte det för 500 kr inkl frakt om jag inte minss fel.

Sen har jag ett från Tärnsjö som jag köpte (valde ut, fick det i julkapp ;)) i Globen då det var billigare, tror det kostade 1600 kr. Underbar kvalite och passform! :love:

En amatörs fråga; är det något fel på Sidepullet på hööks för ca 800kr? :o :)
Funderar på att köpa ett, går det att använda det från hööks så att säga? Har ingen koll...

Ska behålla båda till en början i alla fall. Men jag kanske säljer det med repnos nån gång framöver. Tärnsjösidepullet säljer jag INTE, det är helt underbart. :love:

Jag köpte det från h**ks för ett par dagar sedan. Jag har ridit med det ett par gånger och jag är helfrälst. Det är det absolut bästa jag har ridit på.

Fast det är ganska stort i storleken, men käkremmen är liten. Funkar på hästar med Full-storlek.

Jag har även provat att ta en remont-grimma och sätta tyglarna i de små ringarna på sidorna. Det funkade också bra.

mvh Jessica

Jag vet inte när han slutade faktiskt. Men jag mailade honom förra veckan och frågade om han kunde göra ett side-pull till mig och fick svaret att han slutat att sy upp. :crazy:

breccia
Det är nog inget fel med det. För mig är det bara det att jag vill inte ha en repnos och jag vill ha den i mörkbrun färg.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Hundavel & Ras Vi är hundlösa för första gången på typ 22 år, bortsett från ett glapp på några månader för 13 år sedan och det är så tomt och sorgligt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 534
Senast: Acto
·
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
410
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
432
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka