attempt

Trådstartare
Är westerngrenens SIDEPASS samma som dressyrens skänkelvikning? Vad är sidepassen bra för?
// Stor westernfantast. :bump:

Sv: sidepass.

Inte riktigt...Side pass är en sidrörelse, ofta över en bom som då ligger under magen på hästen under utförandet... Hästen står alltså stilla för att sen gå sidledes utan framåtrörelse... Vilken beskrivning:eek: :o

Haha, jamen den var ju helt okej =) Sidepassen kommer (förutsätter jag iaf), precis som så många andra rörelser från rancharbetet, den är bl a otroligt bra att ha när man går igenom grindar eller bara måste flytta sig effektivt i sidled av någon orsak.

westerntjej skrev:
Haha, jamen den var ju helt okej =) Sidepassen kommer (förutsätter jag iaf), precis som så många andra rörelser från rancharbetet, den är bl a otroligt bra att ha när man går igenom grindar eller bara måste flytta sig effektivt i sidled av någon orsak.
...jo, men att försöka beskriva något man bara gör var inte så lätt;)...men trådskaparen förstod, hoppas jag;)

förstår precis problemet, saker som sitter i kroppen gör man ju bara utan att tänka :angel: jaa, det tror jag också hon gjorde =)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 596
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Och i så fall, tips på bra märken ni är nöjda med? :bump:
Svar
8
· Visningar
338
Senast: Angel
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 475
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar