Siames och orientaler

Sv: Siames och orientaler

Nej, och inte med en femårig och en åttaårig (eller vad hon är nu) heller.. tydligen inte.

Herrn är född 03.. och vi kan fortfarande inte ha julgran modell normal ;)

Pynt nertill har vi inte ens tänkt på.

Men normala granar finns inte.

Först hade vi småbarn som klädde granen - där de nådde. Det såg ganska originellt ut det med.

Sen har vi haft siames, och nu hänger vi pyntet på omvänt sätt mot hur småbarnen gjorde.

Det jämnar i alla fall ut sig i längden. :D

Nej precis, man får liksom finna sig i alternativa granar, häftmassade prydnadssaker (efter att ha gömt de man är RÄDD om) och lite annat.

Men värt det, skulle inte kunna tänka mig att vara utan blåögonen, och skulle gärna ha fem till :love:

Det närmaste jag kommit att ha siameser var vid två tillfällen när vi haft korsning siames/bondkatt.

Den första var när våran Pärlelin träffade en förvildad siamshane som bodde vid fiskebodarna i Kiviks hamn när jag var tonåring. Resultatet blev de två mest bedårande "silverfärgade" ( heter det tabbymaskade när dom är liksom snövit/silvriga med randiga ben och svans och randig mask i ansiktet som var mer gråsilvrigt ?) kattungar.

Vi behöll den ena, en hankatt och hade honom i många år. Bamse ( ganska prosaiskt namn för en så vacker kise), blev nästan 16 år gammal och var en oerhört trevlig katt. Ganska pratig men inte särskilt överaktiv. Han var ganska kraftigt byggd och det var mest på färgen man såg vem som var pappan.

Sedan har vi haft en hankatt med samma färg här hemma på gården för en 10 år sedan som vi kallade Pixel. Också halvsiames och han var nog den mest fenomenala musjägare vi haft redan när han var ganska ung. Aktiv till tusen och blixtsnabb! Han var inte särskilt pratig, men gillade människor väldigt mycket och krävde en hel del uppmärksamhet. Han var betydligt smäckrare än Bamse hade varit och hade ganska lång svans, men hade huvudform mer som en vanlig bondkatt.

Jag hade gärna skaffat en siames om vi haft möjlighet att ha katterna inne i huset hela tiden. Men min sambo är rejält allergisk mot katter. Tex om han blir riven (minsta rispa) så svullnar han upp och det kliar....

/KT

San är var Russian Blue ocksa, tokigt kvick med tassarna. Hon fangar fladdermöss, bla, hur hon nu bär sig at för att göra det.

Liknande trådar

Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
566
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
852
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 775
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar