Showmanship

Sv: Showmanship

gud vad nervös jag blev av att se din video :rofl::o
ska ställa upp i showmanship om en vecka, Det kommer bli pålles och min första tävlig och andra gången han åker någonstanns, första var när han kom till mig. Men vid framdelsvändning är detok att höja yttre handen mot hästens huvud för att muta bort eller vad man ska säga ?

sålänge du inte tar på hästen brukar det mesta vara OK i D-klass ;)
har varit med på några D-klasser där vi inte äns haft svängar, utan bara övergångar skritt-halt-skritt-trav-skritt-halt på ett rakt spår... det är ganska olika på domaren.

1maj, då FÄLLDE min häst mig inne på banan, DET DU!

1maj, då FÄLLDE min häst mig inne på banan, DET DU!

Man måste bara le lite :rofl::p
Vilken otur!!

Får man ta grimskaftet bakåt när man bakar?

vad millitärt det såg ut när du flyttade dig i rutan, jag funderar fortfarande på om jag vågar starta i det... Men lite spännande verkar det ju bara ^^

Idag testade jag lite i paddoken ;) Får man dra lite i grimskaftet framåt när man skall gå eller så om hästen inte rikgit hänger med? Får ju öva en massa mer inann men undrade lite...

Får man ha grimskaftet såhär eller du skall det se ut?
red.jpg

Vad har man på sig? :confused: D-tävling....

Mvh Malin :d

Man måste bara le lite :rofl::p
Vilken otur!!

Får man ta grimskaftet bakåt när man bakar?

vad millitärt det såg ut när du flyttade dig i rutan, jag funderar fortfarande på om jag vågar starta i det... Men lite spännande verkar det ju bara ^^

jag fall som en fura.. blev ganska mobbad efter av kompisarna :D

Ja du får "dra" grimskaftet bakåt när du ska backa, men ju mindre desto bättre, huvudsaken är att du inte tar i kedjan/på hästen

jag blir ofta spänd när det ska filmas, man ska gå "elegant" men jag får inte till det :angel:

smacka helst lite tyst när dus ka börja gå, så att du inte behöver "släpa" fram hästen.

står inget direkt i WRAS regelbok hur kedjan ska sitta, men mest normalt är att den istället för att "sluta" i den runda ringen under, gå hela vägen ut till "fyrkanten" på andra sidan, (någon som har bild?) jag brukar ta kedjan igenom den runda ringen underst och sedan ner till dess eget fäste, så att den blir "dubbel", har inte så lång kedja på mitt grimskaft..

du får ha ett vanligt grimskaft om du vill också...

jag tycker du ska prova :D det är ju inte på liv eller död precis.

ang kläder; skor, jeans, skjorta(det har väl nästan alla hemma?) å hatt/hjälm räcker gott och väl i D-klass.

Är det okej om man bär samma kläder som man använder i de övriga klasserna?

Funderar på att delta i en Showmanshipklass om två veckor :p

Är det okej om man bär samma kläder som man använder i de övriga klasserna?

Funderar på att delta i en Showmanshipklass om två veckor :p

Undra om vi skall vara med i samma? :confused::angel:
Skulle tro det :banana:

Må bäste Cowgirl vinna! :love:
Kramar Från Malin

Ja, jag tänker på den 25 maj ;)

Jag ska bara ta mig i kragen och samla mod, jag brukar annars vara nervös när jag sitter på hästryggen, nu ska jag stå ensam på marken på mina vingliga ben, haha.

Jag ska bara ta mig i kragen och samla mod, jag brukar annars vara nervös när jag sitter på hästryggen, nu ska jag stå ensam på marken på mina vingliga ben, haha.

Då är vi 2! Tänk om man ramlar eller ser jätte tråkig ut :rofl: Men vi fixar det nog toppen! Jag har redan anmält mig så jag tänker inte backa ur nu... Lite läskigt dock... Skall träna på "dansen" sedan ;)

Kramar i massssor!

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
523
Senast: MiniLi
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
395
Senast: Nepenthe
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 090
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30