showmanship at halter - med shetlänning?

Seabaz

Trådstartare
Kan man -på en wrastävling- ställa ut en shettis i en halterklass?
(D-C-nivå)

Funderar mest på att "ekipaget ska vara proportionerligt" (ridmässigt...) men halter?

Sv: showmanship at halter - med shetlänning?

JA! de kan man. Visst att de inte ser helt proportnerligt ut. Men de gör de ju inte alltid på AQHA tävlingarna heller tex i youth klasserna.:grin:

Men att det ska se proportneligt har väl med ridklasser ändå att göra? Hur ska man annars kunna visa unghästar eller som ungdom stora hästar?

Det har ni ju faktiskt rätt i!
Var på quartershow i somras och kollade pleasure och trail, youthklasser... Små, späda ungdomar på stora quartrar med mycket fullblodsinslag... Inte så proportioneligt!

Vore kul att ta med shettisen i stallet på nåt skoj men vet inte om det går dock, om det finns några papper på honom.....

Behövs hästlicens på D-tävling?
Hästpass/papper?

Hästen är minst 20år som stallägaren fått på livstidslån. Papprena har nog dock ägaren kvar om det finns några...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 247
Senast: Bison
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 042
Senast: Lycan
·
Övr. Barn Det här är ett lyxproblem, det är jag medveten om men jag hoppas ändå att ni har lust att råda mig lite här. Jag känner mig villrådig...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 747
Senast: Emiro
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 167
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka