Shoppingtråden Hund – del två

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, det är från hööks. Det finns bensnören så det sitter väldigt stadigt. Det hade gärna fått vara längre på sidorna så det täckte mer päls men hon blev inte hälften så blöt som hon brukar bli. :up:

Okej! Förstår precis vad du menar med längre på sidorna. Frågan är också om pälsen på Riley's bringa får plats i täcket dock... Får ta mig en sväng till Hööks och kolla :angel:

Okej! Förstår precis vad du menar med längre på sidorna. Frågan är också om pälsen på Riley's bringa får plats i täcket dock... Får ta mig en sväng till Hööks och kolla :angel:
Åk dit och testa både overall och täcke så märker du vilket som blir bäst. :)

Senaste inköpet idag blev Hööks kyldyna, ska testa och ha den i en del av bilburen när det är varmt ute då jag inte tycker det blir tillräckligt svalt. Utöver det fick lillen en boll också, mycket uppskattad!

För stor va? :(

28D008DC-DAAE-41CD-9DFE-0E2A74B74DE9_zpsunmafjba.jpg

9F57219E-09F3-4C0D-BD4C-9B07BCEC07B4_zpsb6f48mzq.jpg

80D9B665-DFD3-4BD1-B1AC-08F323066EA3_zpsxqreugpq.jpg

Nu när paddelsäsongen är igång behöver Tinja sin egen flytväst :D Skulle gärna vilja ha en rosa, men funktion över färg. Den måste ha handtag på ryggen, men det kanske alla har. Vilka flytvästar tycker ni är bäst?

Nuså! Var och tittade på täcken osv och föll för en overall - den satt som en smäck överallt förutom undertill där den var för tight, han hade alltså kissat i den :down:

Hittade sen det här täcket som har en bringa och håller en hel del päls på plats - toppen! Extra gulligt med en liten luva också :idea: såklart avtagbar. Sjukt långa bensnören dock så vi får fixa till dem men nu! Nu är vi redo för den danska kusten med allt vad det innebär!

2nuuflf.jpg

Väldigt svårt att se med svart sele på svart hund :D Med det viktigaste är att det inte går bakom sista revbenet där man knäpper runt bröstkorgen.
Den ser inte för stor ut från sidan, men uppifrån ser den rätt lång ut - men tror att löptrosorna stör lite.

Svårt att se.. Såhär sitter den på min kille, strl S. Han väger 15kg och är ca 52cm i ryggen
IMG_20160607_203955_zpsrtmlqnpq.jpg

Tack för svar! Denna är SM. Den kom bakom revbenen vid minsta motstånd så den åkte tillbaka. Trots att den skulle passa preciiis enligt måttabellen. :( Såklart är den svarta slut i S oxå. Hoppas de fyller på snart..

Jag ska måttbeställa ett halsband med brodyr till min sheltie, men nu blir jag osäker på hur jag ska ta halsmåttet. Han har ju en hel del päls runt halsen, hur tight ska jag ta måttet egentligen? Det är ett halvstryp jag ska beställa.

Nu när paddelsäsongen är igång behöver Tinja sin egen flytväst :D Skulle gärna vilja ha en rosa, men funktion över färg. Den måste ha handtag på ryggen, men det kanske alla har. Vilka flytvästar tycker ni är bäst?

Jag har en Rukka-flytväst och tycker den är bra! Sitter fint på min hund och han kan röra sig/sitta/ligga ned utan besvär i den. Har handtag på ryggen också! Tror dock den bara finns i vanliga flytvästfärger.

Vet att Hurtta har flytväst i rosa men har hört från folk som haft den att västen färgar av sig på hund/hud. Att den rosa färgen liksom "blöder". :confused: Nu är ju Tinja rätt mörk i färgen, men tänkte mest på dig om du tar i västen när den är blöt och så :p

Jag har en Rukka-flytväst och tycker den är bra! Sitter fint på min hund och han kan röra sig/sitta/ligga ned utan besvär i den. Har handtag på ryggen också! Tror dock den bara finns i vanliga flytvästfärger.

Vet att Hurtta har flytväst i rosa men har hört från folk som haft den att västen färgar av sig på hund/hud. Att den rosa färgen liksom "blöder". :confused: Nu är ju Tinja rätt mörk i färgen, men tänkte mest på dig om du tar i västen när den är blöt och så :p
Hmm, rent spontant tycker jag bättre om den generella utformningen på Hurttas flytväst. Den har liksom en hel mage istället för två band, det tycker jag om. Men Rukkas är säkert bra, gillar hur handtaget sitter bättre på den.

Hmm, rent spontant tycker jag bättre om den generella utformningen på Hurttas flytväst. Den har liksom en hel mage istället för två band, det tycker jag om. Men Rukkas är säkert bra, gillar hur handtaget sitter bättre på den.

Ja, man får ju prova sig fram också. Allting är inte svart och vitt :) alla hundar ser ju olika ut i kroppen och jag har haft lite problem med just täcken för min kille är rätt liten på höjden, men lång i kroppen. (56 i mkh och 65 i längd.)

Tips på lina att binda upp hund som tuggar på allt?

Jag behöver binda upp mina hundar ibland i stallet, främst när jag tar in hästarna. Brukar bara ta en longerlina eller långt grimskaft och binda i, men min galna unghund klipper av dem på nolltid. Ska ju helst vara ganska brett ifall (eller ja, hon gör det) hon trasslar in sig...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
810
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
934
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 017
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka