Shit, så nervös jag blev

Idag ringde telefonen. Det var från ett jobb jag sökt, nämligen ett som maskinförare. De ville kalla mig till en intervju, redan på torsdag nästa vecka. Ansökningstiden går ut sista januari så jag hade verkligen inte räknat med att höra av dem så tidigt.

Jag har en referens redan och har även frågat min förra chef. Hon brukar säga ja till sånt, men har inte fått svar än.

Intervjun ska ske digitalt och är på en dag som vi ska vara på skolan, så jag har frågat om det finns möjlighet för mig att låna ett rum med internet på skolan. Om inte, så missar jag någon timme på morgonen, men det må väl vara hänt.

Men jag blev ju mer än lovligt nervös. Hur tusan ska jag ro iland det här?

Jag har varit supernervös inför de intervjuer jag varit på, men jag är en sån som blir lugnare om jag får processa/bearbeta lite så jag har gjort lite anteckningar om svar på vanliga frågor, lite undringar kring tjänsten m.m. Även om allt inte kommer till användning så har det varit lugnande att greja med det innan :)

Vad kul! Säger som andra redan gjort förbereda sig lite kan vara bra, skriva ner lite frågor om tjänsten om man har några. Även kanske googla lite vanliga intervju frågor och fundera på vilka svar man vill ge, så är man lite extra förberedd.

Jag vill gärna också ha något att dricka på intervjun, inget särskilt men typ en flaska vatten för att ta en liten slurk om jag blir nervös, det hjälper mig att bryta lite av min nervositet att kunna dricka lite. Så det hade jag haft med mig i min väska :)

Lycka till ☺️

Vad kul! Säger som andra redan gjort förbereda sig lite kan vara bra, skriva ner lite frågor om tjänsten om man har några. Även kanske googla lite vanliga intervju frågor och fundera på vilka svar man vill ge, så är man lite extra förberedd.

Jag vill gärna också ha något att dricka på intervjun, inget särskilt men typ en flaska vatten för att ta en liten slurk om jag blir nervös, det hjälper mig att bryta lite av min nervositet att kunna dricka lite. Så det hade jag haft med mig i min väska :)

Lycka till ☺️
Intervjun kommer att ske digitalt så jag kommer att sitta hemma.

Insåg just att efter intervjun lär jag få vänta länge på besked om jag fått jobbet eller inte, för jag antar att jag inte får besked förrän sista ansökningsdagen har passerat.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu under våren har jag gått på ett flertal anställningsintervjuer och även gjort personlighetstester i samband med...
Svar
4
· Visningar
1 973
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 894
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024