Shires VS Horseware

aleksis

Trådstartare
Har endast Horsewaretäcken till min häst men är sugen på att testa ett 100 g täcke från Shires. Men hur är dom i storlekarna och modellerna om man jämför med Horseware? Tror det är modellen Tempest (täcke utan bogveck) jag tittat på.

Någon som har erfarenhet av båda?

Jag har inte själv testat Tempest, men det är lite av en budgetvariant tror jag, bara 600 denier tex. Jag köper alltid Typhoon när det gäller Shire.
Jag har bara ett HW-täcke, ett Rambo Optimo stl 6,3, men Optimo-täckena är ganska rymliga, jag upplever det som stort nämligen. I Shires har båda mina 6,3 (145) och de sitter bra. Jag skulle säga att de är normala 145 cms hästar, men att även Shire är åt det rymliga hållet.

Jag upplever också att Shires har väldigt "normala" storlekar, möjligen en aning små i bog och hals jämfört med andra märken. Har varit nöjd med mina täcken, har en försiktig häst så det har gått bra med de billiga modellerna.

Jag upplever också att Shires har väldigt "normala" storlekar, möjligen en aning små i bog och hals jämfört med andra märken. Har varit nöjd med mina täcken, har en försiktig häst så det har gått bra med de billiga modellerna.
*knapplån*

Jag har beställt ett 145 Highlander (Shires)till djuret men det visade sig att det är slut och att de skickar ett 150 i stället.
Hästen i fråga är rätt krallig i fronten men hon har i vanliga fall 145. Brukar få spänna ut de flesta till ytterläge i fronten.
Hur är Highlander i bogen och vågar jag satsa på att 150 passar?

*knapplån*

Jag har beställt ett 145 Highlander (Shires)till djuret men det visade sig att det är slut och att de skickar ett 150 i stället.
Hästen i fråga är rätt krallig i fronten men hon har i vanliga fall 145. Brukar få spänna ut de flesta till ytterläge i fronten.
Hur är Highlander i bogen och vågar jag satsa på att 150 passar?

Bästa är om du mäter i UKs storlekar. De översätts olika!

6'6 i HW är oftast 145 i Sverige
6'3 i Shires är oftast 145 i Sverige

Bästa är om du mäter i UKs storlekar. De översätts olika!

6'6 i HW är oftast 145 i Sverige
6'3 i Shires är oftast 145 i Sverige
?
De jag beställt täcket ifrån säger att det kommer i 150 stl i stället för 145 från England. Jag antar att de vet vad de pratar om? Eller hur menar du?

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 220
Utrustning Någon som har erfarenhet av hur horseware-täcken är kontra lippotäcken i storlek? Lippotäcken passar vår ponny väldigt bra, men söker...
Svar
3
· Visningar
1 646
Senast: Kiwifrukt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
996
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka