Shires täcken

Sv: Shires täcken

Jag äger ett dock aldrig använt... väntar på att pållan ska växa i det :smirk: men jag tycker det känns som det är superkvalitet på det.
vet andra som haft shires av andra modeller som varit jättebra. jag hoppas det är ett bra täcke iaf. :)

Jag är jättenäjd, har faktiskt bara Shires-utetäcken; 2 till varje häst= 6 st. Kanontäcken till mkt bra pris

Jag köpte deras lättfodrade regntäcken i våras och jag är jättenöjd! Det har inte regnat igenom nån gång, det ända är att det läcker i halsen på den ena-men det är bara för att hon har för tunn hals...
Har ett gammalt innetäcke från shires också-det är sex år gammalt och håller än-inte en skråma har det! :bow:

Jag kommer att hålla mig helt till shires i fortsättningen-de är väääldigt prisvärda!

jättebra!! har regntäcket med bogväck och det tunna stalltäcket. ligger bra på hästen, snygga, hållbara och bra pris

Jag tycker de är ganska bra för att det är ett bra pris. Men de är för tok för långa, går ner till knäna!!! har sett detta på flera hästar... Kan inte riktigt säga om de ät täta eller inte, men de är ganska bra;)

Var får man tag på dessa täcken och vad är de i för prisklass. tex ett vanligt regntäcke? Tycker de verkar himla bra och ganska snygga också

jag har bara goda erfarenheter av deras täcken, förstår inte hur alla utetäcken kan säljas så pass billigt när man får betala tusen spänn för deras golden stripe galoppfilt.....

Hmm... Jag har inget Shires regntäcke, men stalltäcken och de har varit bra! :) Det ena är faktiskt 13 år gammalt och nästan lika fint som när det var nytt! :)

Jag har flera täcken ifrån Shires och jag tycker att de fungerar väldigt bra! Har flera kompisar som också har täcken ifrån Shires som de är väldigt nöjda med.

Mvh Huntress :)

Vi har haft ett par sådana och inte alls gillat dem. De har förvisso varit väldigt slitstarka och stått emot vatten jättebra, men de har inte haft någon bra passform utan hästarna har fått skav av dem. Dessutom känns de tunga vilket ju också bidrar till skavrisken.

:love: De är superbra! Har både regntäcke och vintertäcke, håller för regn och är slittåliga. Det har väldigt bra passform till skillnad från b**as, tycker jag.

Jag har 2 stycken Shires 1 Typhoon o 1 Stormbreaker o jag är jättenöjd med dom, håller hur tätt som helst trots MYCKET regn.
Köpte mina på Eko:- för 4-500 kr absolut prisvärda enligt mig. Har sett att Eko har dessa billiga priser nu oxå, även andra modeller o färger (mina är blå m grå kant (stormbreaker) o blå me grön kant (typhoon) Kan verkligen rekommendera dessa täcken då dom är slitstarka o täta det enda negativa med dom är att det inte är med snabbknäppe i bogen men annars är det med bensnöre, kryssgjordar (med T-lock) o bogveck o svansflärp.
Lycka till!!

Köpte ett regntäcke med bogveck på globen förra året. Höll ca två v, sen hade mina hästar förstört det... :devil: Annars så håller den ju vattnet ute, men ger skav på bogarna

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
721
Senast: fio
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
268
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
660
Senast: MiniLi
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 533

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Kattbilder #10
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat