Jamtland
Trådstartare
Har en treårig shettisdam som blev inkörd i våras/försomras och som kvalade i juni utan märkbara problem. Sen strulade det lite och hon var lite småhalt, fick vila, kom igång, var lite bråkig (men inte halt) och kom sedan hem (hon stod borta på "proffsträning" )
Jag kollade upp henne när hon kom hem, och då var hon helt ohalt, och sedan dess har hon endas gått i en kraftigt kuperad hage tilsammans med en livlig ettåring. Så hon har defenitivt inte tappat vare sig kondition eller styrka, snarare tvärtemot.
Så min fundering:
Jag ska iväg med mina andra shettisar den 25:e och tävla det som blir förmodligen årets sista tävling (då jag ska ha bebis i oktober), och har börjat fundera på att ta med mig treåringen och låta henne gå hennes första start då.
Fördelar:
Jag slipper (förhoppningsvis ) kvala om henne till våren
Kusken jag anlitar (och som blir för gammal vid årsskiftet) är jätteduktig och känner ponnyn mycket väl
Jag ska ändå in med de andra ponnyerna
Hon får ett "lätt" lopp i kroppen och fföa i huvudet
Nackdelar
Det enda är att hon inte blivit "tränad" sen hon kom hem.
Vad tror ni?
Jenny
Jag kollade upp henne när hon kom hem, och då var hon helt ohalt, och sedan dess har hon endas gått i en kraftigt kuperad hage tilsammans med en livlig ettåring. Så hon har defenitivt inte tappat vare sig kondition eller styrka, snarare tvärtemot.
Så min fundering:
Jag ska iväg med mina andra shettisar den 25:e och tävla det som blir förmodligen årets sista tävling (då jag ska ha bebis i oktober), och har börjat fundera på att ta med mig treåringen och låta henne gå hennes första start då.
Fördelar:
Jag slipper (förhoppningsvis ) kvala om henne till våren
Kusken jag anlitar (och som blir för gammal vid årsskiftet) är jätteduktig och känner ponnyn mycket väl
Jag ska ändå in med de andra ponnyerna
Hon får ett "lätt" lopp i kroppen och fföa i huvudet
Nackdelar
Det enda är att hon inte blivit "tränad" sen hon kom hem.
Vad tror ni?
Jenny