S

Stucci

Hejsan hoppsan.
Jag har en shettis på 4 år som medryttar häst. Undrar också om shettisar är lättlärda?? Hade tänkt lära honom NTT. Några tips och ideer? :D

Loouise¤

Sv: Shettisar

Tja, man kan inte säga att en ras är mer elelr mindre lättlärd än en annan. Det är väldigt individuellt. Det går säkert kanon att träna trick med din medryttarshettis! Gå inte för fort fram bara. Jag brukar utgå från att hästen är lite segtänkt i början tills man känner den bättre och vet om det lär lätt eller inte :smirk:

Jo det kanske går bra xD Tränar du "trickning" ? :9

Det går lätt att träna in :devil:skap på dom, men nått bra tar mkt längre tid för dom att förstå, om det inte är mat med i bilden förståss

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 201
Senast: Juli0a
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Miiikaela_
·
Träning Jag ska eventuellt köpa en galopphäst direkt från banan. Vad är era bästa tips vid omskolning? Undrar också hur mycket era fullblod...
Svar
4
· Visningar
926
Senast: MalanMjöl
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama