A
AlvaCarlsson
Hej, behöver lite hjälp här..!
Jag och min kompis har börjat vara med två små shettisar, vi går promenader med dom och tränar dem från marken osv.
Vi ger dom ju godis ibland när de varit duktiga och så, och idag så glömde min kompis att ställa undan sockerbitspaketet i sadelkammaren och då blev vi visst avslöjade. Det var så att när hon som äger hästarna kom hem och såg det, gick hon till oss och sa att vi absolut inte fick ge shettisarna godis direkt från handen, och att de kunde bli jättenafsiga och så, då små barn ska hantera dom och så.
Och nu är det så att de redan är nafsiga, särskilt den ena.
Och det har de varit i princip så länge jag kan minnas. Jag minns förr
så brukade jag gå omkring i deras hage och ge dom godis... och det väldigt ofta. Nu är de väldigt nafsiga och jag tvivlar på om det går att träna bort nu eller om det är försent?
Så jag vet nt riktigt hur jag ska göra...
Tacksam för svar!
PS: Kan det påverka dom i övrigt också? Blir dom busigare eller så??
(den ena kan sparka lite ibland och bli lite smått galen??)
DS.
Jag och min kompis har börjat vara med två små shettisar, vi går promenader med dom och tränar dem från marken osv.
Vi ger dom ju godis ibland när de varit duktiga och så, och idag så glömde min kompis att ställa undan sockerbitspaketet i sadelkammaren och då blev vi visst avslöjade. Det var så att när hon som äger hästarna kom hem och såg det, gick hon till oss och sa att vi absolut inte fick ge shettisarna godis direkt från handen, och att de kunde bli jättenafsiga och så, då små barn ska hantera dom och så.
Och nu är det så att de redan är nafsiga, särskilt den ena.
Och det har de varit i princip så länge jag kan minnas. Jag minns förr
så brukade jag gå omkring i deras hage och ge dom godis... och det väldigt ofta. Nu är de väldigt nafsiga och jag tvivlar på om det går att träna bort nu eller om det är försent?
Så jag vet nt riktigt hur jag ska göra...
Tacksam för svar!
PS: Kan det påverka dom i övrigt också? Blir dom busigare eller så??
(den ena kan sparka lite ibland och bli lite smått galen??)
DS.