• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jessie90
  • Startdatum Startdatum
J

jessie90

Jag kör med en shettis. Jag är 16år, får jag tävla med honom? i någon klass?

Sv: Shettis

Tror att det är 15 års gräns på shettisar och 25 år på russ...
men jag kan ha fel:smirk:
Amra

Om du har passerat åldergränsen för trav, så kan du ju tävla körning. Dressyr o presiscion.
Är man ny i sporten rekommenderar jag Rid-och körklubben för shetlandsponnyer som anordnar träningar o enkla tävlingar.
Där kan du också få hjälp att hitta passande utrustning.
Det kommer vara en träning/tävling i Dalarna 25/3.
Titta in på www.klubbenshetland.se

Du får ju köra propagandatrav (men du måste ändå ha licens) öven om du är över 15, om du vill köra trav.

Körning vet jag inte, men det får man tydligen tävla om man är ännu äldre.

..någon som vill förklara vad propagandatrav är? ..såg någon prop. där det stog de,men fattade noll!!

Tack!!

ett propagandatravlopp är inte ett officiellt travlopp, det finns inga prispengar (men däremot kan man ha hederspriser) och då böhöver man inte ha någon veterinär heller. Handicapningen är väl lite frare med, tror jag. Det är iallafall så jag har fått det förklarat för mig, säkert någon som har en bättre förklaring.

Kuskens ålder spelar ingen roll, så länge man har licens men däremot måste hästen ha rätt ålder osv. för att tävla, så jag antar att den måste vara kvalad med

Hej! Jag är ganska säker på att du får tävla honom i körning! Känner en person som är ungefär 40-50 år som tävlar i körning med shettis. Olagligt kan det i alla fall inte vara. :)
//Jiendana

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
614
Senast: Mli
·
Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
317
Senast: Unafraid
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Gnägg I familjen finns 2 varmblod 21 och 10 år och två shettisar 26 och 17 år. De är redan en tight flock då varmbloden kom hem till oss i...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 849
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025