S
Shettis_tjej
Jag skulle behöva hjälp med en del frågor... En tjej i stallet skulle låna hem en shettis till sn dotter över sommaren. Den kom i slutet på Maj och skulle gå tillsammans med mitt shettisssto och en annan shettisvalack. Men shettisen, som de sa var en valack, visade sig vara hingst. Och vi har nu börjat se tecken på att min shettis har blivit dräktig. Och det är försent med en abortspruta nu, eftersom det har gått 30 dagar. Vem har ansvaret för fölet?? Jag ville ju inte alls ha något föl... Och till tjejen som skulle ha hästen hade de sagt att det var en valack. men sedan när hon lämnde tillbaks hästen så sa de att det var en hingst... Vem är det som ska betala för fölet?? det är ju inte mitt fel att någon har släppt in en hingst tillsammans med mitt brunstiga sto. Vem ska man "skylla på"?? Det var inte ägaren som sa att det var en valack utan en annan. Är det den som sa att det var en hingst som är den "skyldige"? det är lite komplicerat att förklara såhär vida tangentbordet, men hoppas att det är ngn som fattade och kan hjälpa mig