Shettis och höensilage???Snappa svar tack!!

L

Lillajag88

Vi har 4 hästar. en av dom är en shettis.
vi har fram till nu gett dom hö ute i hagen men nu ska vi ge dom ensilage, går det med shettisen? eller måste han vara i en annan hage? jag tänkte att man kan lägga i jättemånga små högar för då får ju dom andra stora mer mat än han eftersom han äter saktare.
eller tänker jag fel?

Väldigt tacksam för svar.. snappt helst!:bump:

Sv: Shettis och höensilage???Snappa svar tack!!

Klart att shettisen kan äta ensilage!

Som för alla hästar gäller självklart långsam invänjning och att fodrets värden stämmer med hästens behov. Är det mycket höga värden i silaget kanske shettisen kan få lite halm vid något mål, t.ex. inne i boxen.

Sv: Shettis och höensilage???Snappa svar tack!!

Okey, tack så mycket!!
han får hö inne i boxen, det är bara ute han får i sej ensilaget!

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 881
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
629
Senast: Sesca
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar