Shettis och gräs

T

Tjejen

Jag har en shettis som får fång ganska enkelt. Tror ni då att han kan gå ute och äta lite gräs med de andra hästarna (två islänningar) någonting alls?

kom gärna med synpunkter!
 
Sv: Shettis och gräs

Tjejen skrev:
Jag har en shettis som får fång ganska enkelt. Tror ni då att han kan gå ute och äta lite gräs med de andra hästarna (två islänningar) någonting alls?

kom gärna med synpunkter!

Nej jag skulle aldrig släppa ut en shettis som har lätt för fång på bete. Det är dumt att chansa. Kanske islänningarna kan gå med shettisen på dagarna och betet på nätterna? Så får den lille lite sällskap.
 
Sv: Shettis och gräs

Nej du bör inte släppa den på minsta lilla gräs om den har lätt för att få fång
 
Sv: Shettis och gräs

Det tycker jag inte att du ska göra.
Jag använder ett naturpreparat till min shettis, så nu går hon med de andra utan problem. Jag kan verkligen rekommendera det.
Skriv ett PM om du vill veta mer.
 
Sv: Shettis och gräs

Jag vill egentligen inte rekommendera ngt eftersom jag inte känner din häst. Min shettis har jag släppt på bete nu i dagarna. Han hade fång för sex år sedan på hösten och sedan dess är man ju såklart försiktig. Har försökt vänja honom vid gräs, låtit honom beta någon timme om dagen i redan avbetade hagar för att sedan utöka betestiden successivt. Den metoden har funkat bra. Försöker också se till att han rör på sig mkt, motioneras så att han inte blir för tjock och stinn. Men hur du ska göra vågar jag inte råda dig om :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 579
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp