Shettis hjälp

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
A

annele

Nu har jag hittat MIN lilla kille.....jag har inte köpt honom ännu för jag tycker priset är lite väl högt 6000 kr + moms.
Info om den lilla skönheten kommer här:
Född i maj nu i år
E: Skäpperöds Sebastian
U: Hester V.D witte hoeve
Hans släkt är ju väldigt meriterad och själv så är den lille killen helt korrekt och har en väldig hingstkarraktär och enorma rörelser
fl.msnw

Sv: Shettis hjälp

annele skrev:
Nu har jag hittat MIN lilla kille.....jag har inte köpt honom ännu för jag tycker priset är lite väl högt 6000 kr + moms.

Jag tycker det är nedlåtande :eek: för hela shettiskollektivet att du tycker 6000kr + moms är för mkt! :devil:

med tanke på att hingstföl kostar i snitt 3000 kr så tycker jag att 6000 kr + moms är för mycket. Det är i regel det man får betala för ett sto föl. Nedlåtande tycker jag inte alls det är för jag tillhör själv shettiskollektivet..........

Visst är det en del pengar för ett hingstföl MEN SSS rekommenderar att man tar minst 3000:- för ett hingstföl eftersom det är lätt att dom "dumpas bort".

Precis som med andra hästraser spelar ju stam och andra kvaliteter stor roll på priset, precis som färg och liknande.

I ditt fall är det ju riktigt trevlig stam, mamman är diplomsto som fått 42 poäng på utställning samt AB-premierad. Hon är ju dessutom mamma till två fina ston. Den ena har ju blivit champion med 43 poäng och den andra 42 poäng, båda diplomston. Klart att det kostar lite extra. :)

Sebastian har väl inte visats så mycket och har i år stått hos min avelshingsts uppfödare i Danmark - jag gillar honom, dessutom är han ju skäck :love:

Jag har inte sagt något om att du inte tillhör shettiskollektivet själv, men jag tycker att det var och är en väldigt onödig kommentar.

Tycker du inte att han är värd 6000 + moms får du väl antingen strunta i att köpa honom eller försöka pruta. En häst/ponny är väl värd så mycket som någon är beredd att betala.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka