Shettis föl (troligen höftled ur led)

Loizan

Trådstartare
Fick för 2 dagar sedan ett litet stoföl som kom i fel läge med tre ben och huvudet först. Det blev en svår förlossning. Ska till veterinär imorgon torsdag för en röntgen bild. De verkar inte särskilt optimistiska om utgången för den lilla sötnosen. Hon äter men är väldigt trött... Och hennes ena ben släpar verkar som sagt som om det är höftleden, har även vätska som det ser ut ovanför leden. Någon som hört om det går att rätta till och om det gått bra ... känns som man skulle vilja veta det tills imorgon, veterinären man ska till verkar så negativ ... tyvärr oförsäkrad så operation är nog inte aktuellt då det är väldigt dyrt :(

Senast ändrad:
Sv: Shettis föl (troligen höftled ur led)

Har ingen erfarenhet av höfter ur led på nyfödda föl, hade dock ett shettisföl som fastnade och tyvärr dog. Mamman klarade sig men fick skador som en kiropraktor fick åtgärda.

Hur har det gått för er idag..? :(

Sv: Shettis föl (troligen höftled ur led)

är inte stoet försäkrat då? fölet går väl på mammas försäkring första 30 dagarna om man inte hunnit försäkra?

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 424
Senast: pews1972
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 498
Hästvård Vet inte om jag rapporterat de senaste klinikbesöken eller ej, men om det fortfrande finns nån som är intresserad så är här del...
Svar
8
· Visningar
1 541
T
Hästvård Bakgrund: 5 årigt sto som inte kan galoppera rent i höger varv. Varit till MK i januari där man behandlade hasledsinflammation och...
Svar
4
· Visningar
2 623
Senast: Tasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX

Hund, Katt, Andra Djur