Shetlandsponny. -Agility?

F

feliand

Langa bilder text och info, allt som har med agility att göra (minishetti soch shettis) oxå tips på träningar, hinder osv man kan köpa själv. ÄVen tävlingar runt om i småland och skåne! Gärna massa bilder under en agility tävling.

Vad krävs? Någon speciellt licens eller intyg osv? Hur gammal får den som springer med ponnyn vara? Hur gammal får ponnyn vara? Osv!!

Sv: Shetlandsponny. -Agility?

Höll på med agility med shettisen jag va medryttare för några år sen, bland det roligaste jag gjort och man såg verkligen glimten i ögat på shettisarna:laugh:
Har ingen aning om var man kan köpa olika hinder men jag gjorde några egna. Till ett "drapperi" att springa igenom kan man ta blastband och knyta upp på en pinne som man sedan kan sätta upp m h a hinderstöd, själv klippte jag sönder spånbalssäckar att ha ist f plastband. Presseningar kan man alltid hitta på roliga saker med, låt bara fantasin flöda! Bildäck är också otroligt användbara för att konstruera hinder, att stoppa framhovarna i, som slalom pinnar eller bygga upp små hinder att skutta över.
Hoppas detta är till nån hjälp. Lycka till!
/Elin

tack :) Finns det någon max eller min ålder för häst eller ledare?

oj ingen aning. I klubben jag va med i var det både barn och vuxna som tävlade, men ålder på hästarna har jag ingen koll på vad som gäller..

Liknande trådar

Ridning Jag rider en kallblodstravare som har lite stressbeteende kvar sen travet. Han vill också göra allt i högt tempo, gärna fullt ös...
Svar
9
· Visningar
2 444
Senast: KSF
·
F
Övr. Grenar hejsan, jag är intresserad av att börja tävla agility med min lille shettis ! Vad krävs för att tävla? (klädsel, utrustning på hästen...
Svar
4
· Visningar
1 841
Senast: Minishettis
·
Ridning Jag har två små döttrar som intresset startade för tidigt. Dotter nr ett drogs alltid till hästar redan i ettårs åldern, trots att jag...
Svar
4
· Visningar
1 490
Senast: Rouise
·
F
Träning Jag har nog bestämt mig nu. Att efter jul ska jag nog ta och hitta ett ardenner föl och satsa på. Vi alla blir ju äldre, så min...
2
Svar
22
· Visningar
4 430
Senast: neferra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar