shampo nakenhund

R

rebapp

Jag har en nakenhund. han e 2 ½ år nu. Jag har hitills tvättan honom med babyshambo o baby olja. Det var uppfödarens rekomendationer.

Men nu undrar jag, han har nämligen svarta pormaskar/ döda hårsäckar på kroppen, speciellt mycket sitter vid rumpan, bakbenen, och svansen. han har fått mer nu än innan och dom vill inte försvinna.

Så jag undrar om någon har något annat bra tvättråd och vet något bra shampo till nakenhundar.

Jätte tacksam för svar! :laugh:

Sv: shampo nakenhund

Jag har tvättat mina med lite olika hundschampon genom åren och har nu hittat rätt för just mina hundar. Schampo för människor har fel pH värde för hundar så det undviker jag, liksom att smörja in dem i onödan, de gånger jag smörjer in dem använder jag bara vanlig Aloe Vera gel, köpt på Hälsokost...undviker oljor och feta hundkrämer som kan täppa igen porerna.

Liknande trådar

E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 064
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 017
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka