"Alfavargar" vettu...
Som jag fattar de är de övertygade om att deras hundar är glada... (De lever ju så natuuuuuuuurliga liv.)
Folk alltså...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Alfavargar" vettu...
Som jag fattar de är de övertygade om att deras hundar är glada... (De lever ju så natuuuuuuuurliga liv.)
Min hund får fler köttbullar av min roomie än av mig, men tycker ändå att jag är lite roligare - menar du att han kanske är lite hjärnsadad då?Mer citat från geniet:
"Den avgörande frågan är däremot varför ledarparets initiativ följs av de andra i flocken. Om "Nisse Hult" reser sig för att gå iväg så är det ingen som följer, men när ledarna signalerar uppbrott så följer flocken automatiskt. Det är också helt tydligt att det är ingen som följer för att den andre spelar pajas, försöker vara intressant eller mutar med köttbullar och märk väl det inte heller någon som lärt in ett fotkommando eller hotar med stryk."
En hund som fått ha lite initiativ kvar kan mycket väl våga följa efter Nisse Hult för att se vad han tänkte ta sig för, men en "ledarskugga" kanske inte riktigt vill... Undra varför?
Och det vet ju alla, att vi ickeledande pajaser lockar med köttbullar dagarna i ända!
Min hund får fler köttbullar av min roomie än av mig, men tycker ändå att jag är lite roligare - menar du att han kanske är lite hjärnsadad då?
Nejnejnej!
Nu visar du ju precis hur lite du vet och förstår om hundar, lilla vän...
De där valparna kommer allenast och enbart för att hon är en naturlig ledare, vilket valpen svarar naturligt på. Natuuuuuuren....
*woooooo-ooooo-oo*
"I naturen finns inga koppel, kommandon, belöningar eller bestraffningar. Instinktivt följer medlemmarna i flocken de två ledarna."
Som sagt, du visar bara hur lite du förstår nu, serru.
Åååh nej! Har jag slösat ett års universitetsstudier?! Kan jag kräva tillbaks pengarna?
@Monstermom
Ja, visst ser det "naturligt" ut?
Kan ju förresten slänga in en illustration på hur en "naturlig flockvandring" ser ut egentligen:
Mysigt!
Varför visslar han? I naturen finns ju inga kommandon? Och hur tusan kan den där flocken ta sig någonstans inom rimlig tid? Är det sådär han tror att en hund- eller vargflock rör sig naturligt?
Vaddå "tror"!?! Försöker du insinuera nåt eller???
Ajdå, ska genast anmäla mig till en kurs då så att jag blir lite smartare..*suck*
En till som inte förstått.
Det är inte hunden som är hjärnskadad: det är du!
Aaaaaaalla hundar är nämligen "skuggor" av sina "ledare" (hur nu det går till om de inte fått någon ledare ), så din hund avspeglar dig. Din hund är icke en separat varelse (och skulle inte vilja vara det heller - om han hade nåt som kunde liknas vid vilja), och alltså är problemet hos dig.
Så, nu vet du det.
Alltså... jag fattar inte ens vad det är han försöker visa i videon. Att han har en cocker som stressnurrar men inte vågar gå förbi hans ben?
Förlåt. *kryper undan med den inbillade svansen mellan benen*
Va!? Hur kan du inte fatta det?! Han visar ju för bövelen naturligt ledarskap - och hur fint och bra livet med hund ordnar upp sig bara man är just en naturlig ledare! Är du helt blind!?
Jag slår vad om att dina hundar går framför dig ibland va!? Jäkla onaturliga mjukis, du har ju ingen pli alls! Och dina hundar är jääääääävligt olyckliga, barasåruvet!
(Det här ämnet är inte nyttigt för mitt blodtryck... )
Nä Monstermum, låt henne inte komma undan. De lär sig snabbt att de slipper korrigering om man släpper trycket bara för att de fjäskar lite. Lägg henne på rygg och morra åt henne så hon verkligen tar åt sig!
Förlåt. *kryper undan med den inbillade svansen mellan benen*