Sexlust och humör vid graviditet

F

fisken

Hej allihopa! Tänkte höra med er gravida, och såklart ni som varit gravida innan, hur pass mycket sexlust ni hade under tiden? Jag och min sambo ahde sex minst varannan dag innan, men nu efter att jag blivit gravid har jag inte känt för det en gång. Det är lite jobbigt för jag vet hur bra vi hade det innan.

Även mitt humör är inte som vanligt, men det är ju normalt antar jag. Kan börja gråta för vad som, och jag gråter aldrig annars över småsaker. Är också väldigt vresig mot min stackars sambo. Kort stubin och är inte alls social.
Jag hoppas bara att det blir bättre!

Ni kan väl dela med er av era egna erfarenheter!

Sv: Sexlust och humör vid graviditet

Jag fick mycket mer humör, mycket mer känslor i kroppen och mycket mer sexlust :p

Haha okej tack, det var ju just det jag ville höra ;)

Känner igen mig i precis allt... Ingen sexlust, lättretlig och humörsvängningar utan dess like. Och ibland kan jag säga riktigt elaka saker till min stackars sambo, saker som jag aldrig någonsin skulle säga annars eller ens tänka. Men det bara kommer liksom :o
Jag har knappt orkat umgås med några vänner alls sen jag blev gravid. Alla vill träffas och fika och känna på magen, och jag vill bara lägga mig under en filt i soffan och stänga ute allt och alla.

Jag hoppas att "jag" kommer tillbaka igen när liten finns på utsidan!

Skickar några pepp-kramar :banana::banana:

Usch ja det är hemskt! Man säger saker som man sen sekunden efter tänker "hur kunde jag säga så?" Jag är bara i vecka 11.. Hoppas att det blir bättre så min sambo slipper detta i 7 månader till haha.

Jag har till och med ångest av att gå till jobbet. Jobbar kvällar och kan redan på morgonen känna stor ångest över att jag ska dit, och kan inte ta tag i något under dagen. Vill bara låsa in mig och inte prata med någon. Samtidigt känner jag mig ensam. Hänger inte riktigt ihop.

Skickar peppkramar till dig med!!:bow:

Jag var helt otroligt nog som vanligt. Visserligen har jag lidit hemskt av pms tidigare och talade noga om att det kunde bli jättejobbigt med mina humörsvängningar. Men dessa uteblev och jag var som jag brukar vara under hela graviditeten vad det gäller allt.

Min lillasyster hade jättebesvärligt med humöret under sina graviditeter men hur det var ställt med hennes sexliv vet jag inte. Visserligen är vi öppna mot varandra med det var ett tag sen så jag minns mest bara hennes humörsvängningar.;)

efter fyra graviditeter kan jag säja att det är olika varje gång... jag har haft allt från NOLL till ganska stor sexlust, olika i olika graviditeter och varierande även olika perioder i graviditeterna...

Jag säger som sambon sa för någon dag sedan - det var nästan så man hörde min sexlust slå i golvet så fort Räkan flyttade in i magen. Med andra ord har min normalt sett rätt stora sexlust helt försvunnit, vilket är rätt frustrerande. Tack och lov så är det inte överdrivet lång tid tills liten är på utsidan, så jag hoppas på att lusten kommer tillbaka då. (trots spädbarn och allt vad det innebär)

Humöret däremot är det ingen större skillnad på, möjligtvis att jag blivit något lugnare och mer tillfreds. Hade innan rejäl PMS och kunde vara en riktig bitch, idag är jag rena filmjölken i jämförelse. :D

Det här är nog inget upplyftande inlägg om man gillar sex men det var min verklighet. ;)

Jag tappade sexlusten ganska fort och var i princip aldrig sugen (även om jag blev överraskad över att det var så trevligt när det väl blev av.. hm) och tänkte att det nog blev bättre när barnet väl var ute.

Nja. Först gjorde det ont ganska länge, när vi väl kom igång så gjorde det ont att ha sex. Det är ju sådär... Sen efter nån månad slutade det att göra ont men inte hade jag lust för det. Först när sonen var ca 7 månader kom lusten tillbaka. :cool: Men det är ändå si och så med sexlivet för när det väl är på g så brukar sonen vakna och avbryta. :angel::D

Angående humöret så svängde väl det en hel del även om jag tyckte det var värre när jag gick på p-piller.

Med första barnet skulle jag ha kunnat ha sex varje dag om min sambo också velat. Denna gång är jag inte intresserad för fem öre. Mina slemhinnor är sköra och torra och jag kan möjligtvis känna att det SKULLE varit lite mysigt. Men nej tack, huvudet vill inte heller.

Jag tar det med ro. Det går över :)

humöret svänger en aning, är ju en aning mer lättretlig än utan bebis i magen.

sexlusten är väl inte på topp, det är mer sällan nu, kanske 2 ggr/vecka mot tidigare nästan varje dag. Det är fortfarande lika mysigt men det känns som vägen dit är mycket längre än innan om du förstår:D

Haha...

Här försvann sexlusten när jag började växa... kunde aldrig riktigt acceptera att jag blev stor och gillade därför inte att vara gravid... :crazy:
Sexlusten har heller inte riktigt kommit tillbaka ännu och Martin är nu 9 månader. Beror till största delen på att jag fortfarande inte är tillfreds med min kropp! Det spelar liksom ingen roll att sambon säger att jag är vacker och så... jag måste ju också tycka om mig själv...

Så till humöret. Jag blev lugn som en filbunke under grav. I vanliga fall har jag ett väldans humör :cool: Men under grav så kunde inget få mig ur gängorna. Gillade också att arbeta och träffa folk. NU däremot har humöret kommit tillbaka tiofallt :(

min lust försvann ut genom dörren och slängde igen den bakom sig när jag blev gravid. Än har den inte knackat på för att komma tillbaka:(
Var 4 månader sen barnet kom.
Den var väl inte superhög innan graviditeten heller, men två-tre gånger i veckan blev det väl. Haha min stackars sambo tyckte DET var för lite och ville ha det som det var när vi var nykära. vem orkar det:p

jag fick östrogenbrist och därför väldigt känsliga slemhinnor de första tre månaderna. Än är de inte helt bra men detta gjorde ju såklart att det gjorde ont. Så jag tror att vi har haft 6 högst 5 gånger sen förlossningen.

Jag tror att mycket av detta hänger ihop med hur man får sova. Moa har sovit skit hela tiden med extra jobbigt nu sista månaden. Att aldrig få sova mer än två timma i sträck eller sammanlagt mer än 5 timmar/natt gör en ju inte direkt kåt på kvällen, bara tröööööööötttttttt.:D

Mitt humör ändrades ingenting vad jag vet. Däremot försvann min migrän:banana:

Hade nog ganska oförändrat sug på sex men så himla sköra slemhinnor att de inte var speciellt skönt. Nu är de ännu värre när jag ammar :(

Humöret när jag vänta Rasmus var verkligen olika från sekund till sekund, maken hade de nog inte så lätt :angel:

comfort Vänta inte på att lusten ska komma tillbaka, hjälp den på traven.

jag har försökt och fortsätter försöka. Men vi har ganska mycket mot oss.

sambon är inte hemma mycket. åker 7 på morgonen och kommer hem tidigast 18.30. På helgerna har vi renovering, häst, ev jobb + att han har Moa när det går så jag inte behöver.
Och på det en sambo med panikångest som är fruktansvärt lättirriterad ibland och lätt kan snäsa åt en även att han eg inte menar det.

Men vi ska försöka få Moas farmor att ha henne imorgon + att han har lovat ta natten mot söndag och ge henne ersättning då så jag får sova:banana:
Efter det kan man nog få lite energi till annat:angel:

Misströsta ej!
Jag har under alla mina 6 graviditeter varit EXTREMT sugen på sex. Jag kör slut på maken som får säga ifrån. Nu har vi ju rätt så mycket att göra med 5 barn + (en i magen) och jag pluggar heltid + alla fritidsaktiviteter som ska pusslas + allt hushållsarbete, så när vi kommer till nu så oj-oj-oj......
Minst 150 på Richterskalan!
Däremot kan jag komma in i en liten svacka direkt efter att bebisen är född, för att lägga fokus på den....men annars har det alltid varit bättre sexlust med barn i magen än utan..:p

Humöret är helt galet... Sexlusten i princip noll. Vilket jag tycker är synd. Men jag kan heller inte, för det gör satans ont:( Så var det med förra barnet också redan i vecka 14 eller nåt. Och även om man inte fixar regelrätta samlag så är ju inte den övriga biten särskilt skoj heller när man inte har någon lust!

Vi hade också regelbundet mycket sex innan jag blev gravid. Det varierade givetvis då också beroende på humör, händelser och så - men några gånger i veckan i alla fall.

Jag hade ingen lust på sex alls i början av graviditeten. Jag var mest trött och hängig. För min del så hade jag tappat oerhört mycket vikt, vilket säkert bidrog till att jag inte orkade något mer än att släpa mig till jobbet, fixa vardagsting och sedan sova.

Humöret varierade, men inte direkt så att jag inte kunde hantera det. Visst, jag har blivit 'känsligare', dock är nog bara det positivt, då jag tidigare varit lite för hård mot mig själv och t ex tårar. Ganska skönt numera. :D

När det gäller sex så har jag fått tillbaka lusten för sex. Är i vecka 27 just nu och en mage har ju tagit en hel del plats. Dock har jag fått sköra slemhinnor så ganska ofta fungerar det inte alls att vi har sex. Dock löser vi det på andra sätt. ;)

Viktigt är att inte stressa med att försöka få tillbaka lusten. Det sker en hel del med kroppen. Det är första gången för mig att bli gravid och det är mycket som är nytt. Viktigt att ha en förstående sambo!

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 805
Senast: Imna
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
20 142
Senast: corzette
·
Gravid - 1år Är det bara jag som är dum och tycker att farföräldrarna ska bry sig om sitt barnbarn? Börjar historien från början så kanske ni...
2
Svar
22
· Visningar
4 056
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar