Singoalla
Trådstartare
Förlåt OT, men: Fy FAN vad söt!
Tycker du har fått bra svar i tråden och vilken söt hund Bruce är
Men GUD vad söt! Vill ha!
Ni förstår att det ibland är svårt att säga åt honom att gå iväg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt OT, men: Fy FAN vad söt!
Tycker du har fått bra svar i tråden och vilken söt hund Bruce är
Men GUD vad söt! Vill ha!
För många år sedan hade jag en CC-hund, lite samma storlek som din och höll på med utställning. Då skaffade jag en sådan där hopfällbar tyg-bur att använda på utställning. Den jag hade var ganska stor men de fanns i många olika storlekar och kostar inte alls mycket!
Kanske det kan vara något att ha med sig om du känner att du vill kunna ta med dig "hans plats" när du åker till andra?
Dom fälls ihop till platta och kommer med en väska med handtag så väldigt behändiga. Man kan fälla ihop dom och packa dom även med hundens kudde/filt inuti.
Och om det är en åka-bort-bur kanske det inte gör något om den är lite liten (ju mindre ju behändigare att släpa på), ett litet krypin han vet han kan gå till
Den jag hade var stor så du hade kunnat sätta in mindre labrador i den utan problem. Men dom finns ner till katt-storlek typ
Mina hundar har alltid fått lära sig gå och lägg dig = gå iväg någonstans och chilla. De har aldrig förknippat det med en egen plats så ingen förvirring alls.
Jag tänker att du kanske kan använda det eller typ "gå iväg" för att lära honom att ge dig space. Det kan du ju träna in även ensam när han blir klängig.
Då får du helt enkelt vara väldigt ihärdig och bestämd även om han blir missnöjd.