sex efter förlossningen

Sv: sex efter förlossningen

Tror jag väntade 7 veckor efter förlossningen.
sambon tjatade mycket om att han ville ha tidigare men det ville inte jag så han fick glatt vänta. :)

Vi väntade tills avslaget var över, 7-8 veckor.
Även om jag hade blött kortare tid hade det nog ändå inte blivit så mkt tidigare, allt kändes inte som vanligt där nere innan 7-8 veckor.

Minns inte när det blev efter nr 1, men någon gång efter kontrollen vid 6-8 v i alla fall. Den här gången har det inte inträffat ännu och plutten blir 4 mån den 15/9. Och det var inget på länge före förlossningen heller i och med att jag hade problem med förtida värkar och fick förbud att göra både det ena och det andra.

Jag hade en så pass tuff förlossning att det fortfarande inte GÅR fullt ut, och lillen blir 4 månader om en vecka :( Men vi jobbar på det! ;)

Hade jag haft en komplikationsfri förlossning så kan jag tänka mig att vi väntat 5-6 v, då avslaget avtog.

Penetrerande eller icke-penetrerande? :laugh:
Med första barnet hade jag spruckit mycket så vi vågade inte testa förrän efter efterkontrollen. Åtta veckor tror jag det blev, behövde nämligen göra en läkarkoll förutom BM. Andra barnet, två veckor kanske? Använde kondom då för avslaget hade bara nästan gått över.

Med mitt första barn tog det ett halvår innan jag ens vågade pilla på mig själv efteråt...
Med andra barnet, 8 veckor. Avslaget försvann fort, men jag hade svårt att hitta lusten.
Med sista barnet nu tog det 5 veckor eller nåt, avslaget försvann fort och vi kände för att testa. Men jag kan ärligt säga att min sexlust nog är på långvarig semester, den existerar inte längre.... Till både min och sambons besvikelse. Jag håller tummarna för att den återkommer när amningen är slut (vilket betyder nästa sommar)

Vi vantade ocksa skitlange, typ 4-5 manader. Min katolske man blev helt forskrackt nar jag sa att halet forsvunnit :o Men som tur var kom det tillbaka efter ett par manader. Sexlusten var det lite sisadar med, men ett glas vin och lite hangel och smek kan satta igang det mesta.

2 veckor väntade vi, sen kunde vi inte vänta mer :angel:

Vad konstigt att flera av er rekommenderar att avslaget är borta. Vi fick höra att vi kunde ha sex omgående efter förlossning om man använde kondom pga infektionsrisken den första tiden.

Hej!

Vi väntade ca 10 veckor innan vi hade sex, mest för att min sexlust var som bortblåst. Hade en helt komplikationsfri förlossning med bara ett litet skrubbsår, så det berodde inte på det.
Nu har vi inte haft sex så många gånger då jag inte kan äta hormoner, inte törs vara utan skydd och jag tål inte vanliga kondomer. Men vi hittade latexfria kondomer på apoteket, dock är de skitdyra :o

Här kommer en nybörjarfråga: Vad är avslaget?

Är själv i 10:e veckan...=)

8-10 veckor nåt sånt. Kände sig ju ruggigt ofräsch med massa avslag. Hela miljön o allt där nere kändes inte normal förrän efter 3-4 månader nåt sånt :)

Tack. Jo det klart jag förstår att man måste blöda ut allt ordentligt. Hade ingen koll på att det hette avslag..=) Alltid lär man sig nåt nytt.

Min sexlust är nog på semester med din. Frustrerande!

On Topic: Vi väntade väl tills avslaget var slut, 5 veckor? Men det gjorde (gör) fortfarande oint och känns konstigt, tre månader efter.

Försökte få med maken på sex efter 2 dagar men han tyckte jag blödde för mycke (J*vla kräsen :angel:) Efter 10 dagar orkade han inte med mitt tjat längre ;)

Det var vad läkarna här rekomenderade.

Att det är bäst att vänta tills avslaget är över även om man kunde tänka sig att använda gummi :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 724
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
791
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
597
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka