Seriöst alltså....

Tror det är för att dom gått ihop med nått annat så det är samma smak som dom har.
Tror att smaken är samma som de varit i England så är väl bara här försäljningen minskat (upphört...)
Min syster sa nått om det och hon bodde i England i 10 år och köpte alltid vingummi här hon kom hem och nu smakar det som dom i England.

Gäller det alla marknader? Om man köper direktimporterad Bassett's lakritsblandning på http://www.englishshop.se/ så är det helt annan smak jämfört med från en vanlig svensk butik (eller en färja!). Tyvärr har de inte vingummin, men testa någon engelsk sajt.

Prova inte, det är vidrigt.
Problemet är ju att det där gör ju att jag bara får ännu mera lust att prova, av nyfikenhet på hur äckliga de har blivit :D:p
Nä, men skämt åsido, varför gör vissa livsmedelsföretag sådär?:confused: De påstår sig "förbättra" smaken, men det blir bara sämre, försäljningen sjunker, och de slutar till sist att tillverka det helt då istället för att prova med att gå tillbaka till tidigare recept.

@Nebraska har du provat att skicka ett mejl åt Bassetts? Jag tänker, det kan ju inte vara värre än att de inte svarar...och är det tillräckligt många som ger sin syn på nya smaken så kanske de ändrar sig.

Sambon fick sig en skrapa för ett tag sen för han köpt fejk-vingummin i lösvikt. Helt vidriga var de, än värre blev det när jag insåg att det faktiskt var riktiga han köpt, med nytt recept.. :arghh:

Jag har dock hört från säkra källor att Ica Basics (ja, faktiskt!) vingummin är helt ok substitut.

Tror det är för att dom gått ihop med nått annat så det är samma smak som dom har.
Tror att smaken är samma som de varit i England så är väl bara här försäljningen minskat (upphört...)
Min syster sa nått om det och hon bodde i England i 10 år och köpte alltid vingummi här hon kom hem och nu smakar det som dom i England.

Så det är därför de här i England har Bassetts logga på Marylands vinegum. Köpte en påse i tron om att de skulle smaka som Bassettes, antar att de smaka som Marylands i Sverige nu :down: jag lider med alla vinegums älskare där hemma

Så det är därför de här i England har Bassetts logga på Marylands vinegum. Köpte en påse i tron om att de skulle smaka som Bassettes, antar att de smaka som Marylands i Sverige nu :down: jag lider med alla vinegums älskare där hemma

Ja precis. Det är samma sort nu och tyvärr så blev det den engelska smaken dom valde att använda.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar