Serierna som alla gillar - utom du

Orange is the new black aldrig ens börjat kolla på den
Game of Thrones för mycket våld
Seattle Grace tror jag den hette var någon sjukhusserie iallafall. Kollade någon säsong men förstod aldrig storheten med den sen gick det bara utför tyckte jag.
Bron hette den väl någon dansk-svensk produktion kollade en kvart på första avsnittet innan jag insåg att tack men nej tack.

Helt klart Game of thrones. Såg något avsnitt, aldrig mer. Handlingen är mord, tortyr, våldtäck, sex, förräderi mm. Jättekul att se, eller INTE.

Jag tror att man bara kan gilla Vänner om man såg den första omgången/inom några år från när den gjordes. Tyvärr är detta min sovserie men ärligt talat så stör jag mig rejält på serien numera. Men så är det med många "roliga" skämt i liknande serier från samma tidsperiod. Har vuxit ifrån såna skämt och tur det :)

Det där skulle jag också tro, om det inte var att jag med egna ögon sett serien bli väldigt hypad nu bland unga (här iaf), och att de kollar på den och kallar den "världens bästa serie" :confused:
Jag tycker inte serien är dålig, men jag har aldrig, varken då eller nu, fattat varför den skulle vara bra?

Solsidan
Lost
Suits

Det är de jag åtminstone försökt se något/några avsnitt av, sen finns det massor jag bara inte tänker försöka se.

Angående Game of Thrones såg jag avsnitt 1 och tänkte vad är det här för jävla skit, aldrig mer. Sen vet jag inte vad som hände för jag blev övertygad att se ett avsnitt till och innan jag visste ordet av hade jag sett två säsonger och läst böckerna. Masshysteri möjligen men jag har gillat det. Förstår dock till fullo alla som inte vill se.

Jag blir KRÄNKT av den här tråden!

Följer Hem till gården slaviskt!
Gillar verkligen Handsmaids tail!
Avgudar Big Bang Theory!
Bron var ju grymt bra!
Walking dead och fear of... Släpper jag inte än!
Game of thrones var ju braaaa tills slutet..
Snyft....

Men så har jag inte sett massa andra serier som man "ska" se.. Breaking Bad, sos of anarchy, Suits....

Vänner var bra då men det har inte åldrats väl och många skämtar skulle inte vara accepterade idag.

Game of thrones förstår jag mig inte på. Har sett några avsnitt när min sambo tittat men nä.

Aldrig sett Breaking Bad och känner mig inte alls sugen att göra det.

Killing Eve tyckte jag mest var konstig. Borde verkligen gilla den med tanke på vad jag gillar annars men nej, den var mest störig med konstig dialog och handling. Såg ändå 5-6 avsnitt.

Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.

Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.

Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
Bonusfamiljen var jättebra tyckte jag.

Åh, det finns så många hyllade serier som är apdåliga!

breaking bad
Mad men
walking dead
Stranger things
True detective
Ozark
The americans
Narcos

håller med om typ alla som redan nämts här och lägger till
Greys Anatomy och
The Blacklist- trodde jag skulle gilla den men varje avsnitt går ju ut på att ALLA sidor suger på sina jobb :confused: lyckades på nåt sett se hela första säsongen trots att jag var arg hela tiden

Åh, det finns så många hyllade serier som är apdåliga!

breaking bad
Mad men
walking dead
Stranger things
True detective
Ozark
The americans
Narcos
True Detective tyckte jag var bra första säsongen, även om den frestade hårt på min acceptans för svåra manliga poliser (den är mycket liten. Däremot är den i princip obegränsad för svåra kvinnliga poliser).

True Detective tyckte jag var bra första säsongen, även om den frestade hårt på min acceptans för svåra manliga poliser (den är mycket liten. Däremot är den i princip obegränsad för svåra kvinnliga poliser).
Håller med, första säsongen var bra, men sen vad som hände vette fan, plågsamt dåligt iallafall.

Jag har också många serier som jag inte har tittat på eller ev sett med ett halvt öga när min man har tittat på dem.

Mitt problem är snarare att sluta titta på serierna trots att jag tycker de har spårat/blivit dåliga. Jag tittar säsong efter säsong och hoppas att de ska lägga ner serien någon gång 🙄

Vikings... jag älskar historiska serier, Game of thrones är en stor favorit men vikings... kläderna är verkligen bedrövliga och att de lagt Gamla Uppsala högt uppe på en kulle med massa vatten omkring... (om jag itne minns fel, var länge sedan jag tittade) Slemmiga underliga skådisar... nej, det får vara för min del!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Få bort kisslukt?

Hästrelaterat

Tillbaka