Serier och filmer vi minns- och saknar!

Enya

Trådstartare
Ibland tänker jag på en tv-serie jag saknar bland dagens skit-tv. "Hunter", någon som minns den polisserien? En lång man ofta klädd i blå kavaj och en kort kvinna med röd Corvette. Mannen, Rick Hunter, krockade sina bilar titt som tätt, medan kvinnans bil alltid var hel! :D De jagade brottslingar och hade många polisjakter. Sånt älskar jag! Och gjorde redan som 10 åring när jag började se den! :D Såg varje avsnitt!

Min pappa var likadan, polistvserier var våra favoriter. En serie till TJ Hooker, tror jag den heter, kan den heta så? Såg jag också ihop med pappa. För att inte tala om filmerna om Polisskolan. Rät tramsiga dock, första är bäst.

När jag tänker polisserier så tänker jag i stil med Hunter eller filmerna Dödligt Vapen. Inte Criminal Minds eller liknande som sänds i dag. Jag saknar polisserier där polisjakt ingår, där bilar flyger och allt sånt där kul. Jag vet, jag är inte normal nånstans ;)

Vad saknar ni som förr gick på tv??

Sv: Serier och filmer vi minns- och saknar!

Ingenting! Men det är irriterande att SVT inte sänder nyheter kl 21 på lördagar, också...

Jag saknar Kameleonten (the pretender). Åh jag och pappa satt bänkade framför tvn när det programmet gick, min syster som inte tyckte det var bra och ville så något annat var mindre glad ;)

kl

Camp Molloy! ÄLSKADE det! Har letat och letat men hittar inte någonstans där man kan se det igen. :(

Jag saknar en serie om två cowboyar, Smith och Jones. Det var höjdpunkten av veckans teveutbud. De var godhjärtade och hjälpte nödställda och kom därigenom ofta i klammeri med rättvisan. Då blev det (inte biljakter utan) långa galopper med skurkar och/eller sheriffen hack i häl. Men det löste sig alltid förstås. Jag och mina kompisar var lite kära i Smith. Vi uttalade självfallet namnen Smitt och Jooones.

En dag hade en av kompisarna hört att han som spelade Smitt hade dött. Vilken sorg! Vi grät och hade flera ceremonier där vi hyllade denne bortgångne hjälte. Hur skulle vi någonsin kunna bli lyckliga igen? Trösten blev att var och en av oss namnade våra cyklar efter honom. Så det fanns alltså ett helt kvarter med flickor som alla trampade runt på cyklar som hette Smitt.

När jag var barn fick jag sitta upp länge med mamma och pappa på fredagskvällarna och titta på Baretta, Kojak m.fl - det lade nog grunden för mitt deckarintresse ;)

Men saknar... jo, jag kan sakna Twin Peaks, det gillade jag :D

Senast ändrad:

Jag saknar Columbo jag. :D Så när jag upptäckte att den började visas på SVT24 här om veckan blev jag överlycklig. :o

Och så var det en serie som gick för kanske tio år sen? Om en polis som hade fått sina sinnen försärkta efter att ha varit ensam i djungeln länge. Han använde dessa förhöjda sinnen i sitt arbete som polis. Har för mig att han hade en antropolog eller vad han nu var för nått i hälarna också. :D

Och så var det en serie som gick för kanske tio år sen? Om en polis som hade fått sina sinnen förstärkta efter att ha varit ensam i djungeln länge. Han använde dessa förhöjda sinnen i sitt arbete som polis. Har för mig att han hade en antropolog eller vad han nu var för nått i hälarna också.
Vet vilken du menar, men kommer heller inte ihåg vad den hette.....

Jag saknar Columbo jag. :D Så när jag upptäckte att den började visas på SVT24 här om veckan blev jag överlycklig. :o

Och så var det en serie som gick för kanske tio år sen? Om en polis som hade fått sina sinnen försärkta efter att ha varit ensam i djungeln länge. Han använde dessa förhöjda sinnen i sitt arbete som polis. Har för mig att han hade en antropolog eller vad han nu var för nått i hälarna också. :D

Spejaren!! :D

Den såg jag också! Men är det inte snarare 20 år sedan?

En bland många är nog den fina gamla serien... Miami Vice!
(Tur att det finns dvdboxar och liknande med alla de här gamla serierna idag :)

Det har jag aldrig sett tror jag.

DVD boxar ja, sånna planerar jag att köpa men tänker inte på det så det blir aldrig av!

Lilla huset på prärien saknar jag också!

När jag var barn fick jag sitta upp länge med mamma och pappa på fredagskvällarna och titta på Baretta, Kojak m.fl - det lade nog grunden för mitt deckarintresse ;)

Men saknar... jo, jag kan sakna Twin Peaks, det gillade jag :D

Bara den senare vet jag vad är. JAg såg något avsnitt som barn och blev skiträdd och det sitter på nåt sätt i i minnet ännu så jag har aldrig tyckt den var bra, även om jag inte är rädd för den nu som vuxen. :D

Jag saknar en serie om två cowboyar, Smith och Jones. Det var höjdpunkten av veckans teveutbud. De var godhjärtade och hjälpte nödställda och kom därigenom ofta i klammeri med rättvisan. Då blev det (inte biljakter utan) långa galopper med skurkar och/eller sheriffen hack i häl. Men det löste sig alltid förstås. Jag och mina kompisar var lite kära i Smith. Vi uttalade självfallet namnen Smitt och Jooones.

En dag hade en av kompisarna hört att han som spelade Smitt hade dött. Vilken sorg! Vi grät och hade flera ceremonier där vi hyllade denne bortgångne hjälte. Hur skulle vi någonsin kunna bli lyckliga igen? Trösten blev att var och en av oss namnade våra cyklar efter honom. Så det fanns alltså ett helt kvarter med flickor som alla trampade runt på cyklar som hette Smitt.

Men vad sött ju! Jag vet inte vad det är för något men det låter så typiskt barnaktigt :D Jag och en kompis grät en skvätt när vi såg The Flying Doctor och Dr Ratcliffe trillade ner för klippan och dog! Den snyggaste bästaste läkaren ju!!! :eek: Och så bara dör han!! :wtf:

The Flying Doctors....DEN saknar jag. Vic & Nancy Buckley, piloten Sam och andra original....

:) Å vad jag gillade denna serie Alias Smith & Jones med Pete Duel och Ben Murphy.
Serien gick bara någon sesong sen Pete Duel sköt sig och det kom någon annan skådis men då tappade jag intresse för serien :mad:

kl ..vill ni ha nostalgi.....skaffa tv4 guld...:D lilla huset på prärien , columbo . rötter , bröderna cartwright tex.... sänds för tillället....titta i tablån för den kanalen..

ps ..cartwright var bättre förr...:D

:) Å vad jag gillade denna serie Alias Smith & Jones med Pete Duel och Ben Murphy.
Serien gick bara någon sesong sen Pete Duel sköt sig och det kom någon annan skådis men då tappade jag intresse för serien :mad:

Just det, så hette han ju, Pete Duel.
Nej, en annan skådis går ju inte. Det skulle vara riktiga Smitt med smilgroparna och de snälla ögonen.
(Försökte klippa in en bild på honom men lyckades inte:()

http://youtu.be/VUsxf1ydTEg

Liknande trådar

Äldre Jag har lite minnen av en film eller serie jag tittade lite på för väldigt många år sedan, det är absolut ingen ny film. Säkert 15-20 år...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: Lycanthrope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama