Ser det här bra ut?

Ella-82

Trådstartare
Här är min flinga med skygglappar och nu undrar jag om de sitter rätt? Rätt höjd? Sitter de för nära ögonen? Tacksam för alla svar!

JRQQFNENPQDQG.jpg

JRQQFNCOFMHRC.jpg

Sv: Ser det här bra ut?

Tycker det ser bra ut, men böj ut dem så mycket du kan, så de inte ligger emot ögat bara. "Conchosen" (metallclipset vid pannbandet) ser dock ut att ha hamnat lite tokigt, eller ?!;)

Jag instämmer.
Som sagt försök att vika ut sl lite till. Det är förmodligen ganska irriterande för pollen om ögonfransarna går emot sl hela tiden.

Jag tror metallgrejjer ska ett snäpp bakåt. Har ett likadant själv och det tog ett tag innan vi kom på vad det var, var det skulle sitta och hur!

Tack för alla svar! Jag tycker oxå att de sitter lite nära ögonen, men det går inte att få ut dem längre, men det går kanske att göra om dem lite så att de blir längre. Om jag hittar någon som kan sy.

Nora, du som vet. Hur skall de silvriga grejerna sitta? Jag vet inte vad det är för något, men jag trodde att de skulle sitta där. De är väl bara till för att se snyggt ut eller? Har du något kort som visar hur det skall vara?

//Ella

Knäpp isär sidostycket och käkremmen från nackstycket och ta loss pannbandet. Sedan trär du in pannbandets yttersta del genom baksidan på conchosen. Sedan ner med nackstyckets två remmar på var sida om conchosen, (så det sitter fast i pannbandet). Klart!(Hoppas jag kom ihåg rätt nu, lite svårt att förklara utan att ha det framför sig!;))

Ok!!! Nu förstår jag!!! Då hade jag inte så fel... Ska åka o fixa det nu. Tack för hjälpen.

När får vi se körbilder på din nya stjärna? Är ju nyfiken på honom, men snart ses vi väl på nån träningstid....:angel:

Om du vill ha isär skygglapparna så kan du göra ett extra hål i spännet som sitter mellan öronen. Då kommer den remmen lite lägre och skygglappen kan dras isär lite till.
Om du har stål i den tynna remen som går från skygglappen till mitten av nackstycket så kan du även bocka till den remmen för att hålla isär skygglappen.
Hoppas att du förstog detta!
/M

Om det är samma sort som vi har är det gjort så, så det borde funka!

ang. spännet så var det mamma som listade ut det, jag vet bara var det sitter men det borde inte vara så svårt att få på. Men gissa om vi hade lite gissningslekar då de låg lösa i bakluckan på brorsans bil när han hade hämtat den. Bara att vi kopplade ihop dem med selen var duktigt tycker jag!!

miamiamia skrev:
Om du vill ha isär skygglapparna så kan du göra ett extra hål i spännet som sitter mellan öronen. Då kommer den remmen lite lägre och skygglappen kan dras isär lite till.
Om du har stål i den tynna remen som går från skygglappen till mitten av nackstycket så kan du även bocka till den remmen för att hålla isär skygglappen.
Hoppas att du förstog detta!
/M

Tack för tipset! Det är ju lätt att göra ett hål o få det lite längre :) Jag blir glad av alla lätta lösningar.
Det är stål i den tunna remmen, men jag har ju dragit ut den så långt det går, ändå så är det lite för kort...

Lill76 skrev:
När får vi se körbilder på din nya stjärna? Är ju nyfiken på honom, men snart ses vi väl på nån träningstid....:angel:

Jag vill verkligen träna nu!!! Men som sagt så finns det ju aldrig någon träningstid när man kan, typ kvällar o helger. Har du inget kort på din stjärna? :d

Nora skrev:
Om det är samma sort som vi har är det gjort så, så det borde funka!

ang. spännet så var det mamma som listade ut det, jag vet bara var det sitter men det borde inte vara så svårt att få på. Men gissa om vi hade lite gissningslekar då de låg lösa i bakluckan på brorsans bil när han hade hämtat den. Bara att vi kopplade ihop dem med selen var duktigt tycker jag!!

Jag var oxå väldigt fundersam när jag skulle sätta ihop selen, det var inte helt lätt... Nu har jag ändrat grejen på huvudlaget. Tur att någon är uppmärksam...

Tyvärr är jag inte av den "moderna sorten" som har digitalkamera, så det är inte så enkelt för mig att lägga in kort. Får väl försöka ta några nu när vi ska träna för Lotta och se om man kan scanna in dom, det borde väl funka eller?

Förresten har du köpt helt ny sele eller du har haft den innan. Huvudlaget ser likadant ut som på vår, men vi lyckades iofs med bedriften att få tag i en mycket fin begagnad.

Snyggt huvudlag! Har du köpt de ttillsammans med sele eller "för sig" ;) Är på jakt efter ett huvudlag med londonfärgat foder nämnligen...

Jag har köpt selen från Börjes och jag fick då med huvudlaget. Jag tycker oxå det är snyggt!

Lill76 skrev:
Förresten har du köpt helt ny sele eller du har haft den innan. Huvudlaget ser likadant ut som på vår, men vi lyckades iofs med bedriften att få tag i en mycket fin begagnad.

Som jag skrev så köpte jag den ny på Börjes. Vad är det för märke på er sele då?

Jag skall till Ahla i morgon o träna, jippie!!! Men inte för Lotta, bara lite för Peter. Då kan jag ta kort på er om ni är där. Hur dags tränar ni?

Är det en haflinger? Fin iaf! :love:
Men du har en skäck oxå?
Börjes Ideal sele?

/Lisa

Jag hade först en skäck, men köpet gick tillbaka för att han var inte bra i benen. En mycket lång o jobbig historia, säljare kan vara hur trevliga o tillmötesgående som helst sen vänder det bara o de blir för j-vliga... Men det löste sig till slut!

Efter det så köpte jag min underbara Haflinger!!!

Börjes ideal sele, "maraton" modellen har jag.

Liknande trådar

Katthälsa Hejsan, har två katter på 7 månader som båda kastrerades i tisdags alltså nästan tre dagar sen nu. Hanen är helt normal förutom att han...
2
Svar
20
· Visningar
1 207
Katthälsa Hej. Jag undrar hur säkra alla hem-test för Gardia är? Jag har 7 katter, testade en på måfå som inte har symtom. Enligt testet är han...
2
Svar
28
· Visningar
1 305
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
677
Senast: Hermelin
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka