Seperationsångest från hästen.

Sv: Seperationsångest från hästen.

Jag känner igen mig så väl. Ska jag åka bort och någon annan ska ta hand om mina pållar kan jag inte sluta tänka på hur det går. Jag och min pappa brukade åka utomlands förut och varje gång jag skulle säga hej då till pållarna slutade det med att jag storböla trots att jag skulle iväg på en weekend-resa eller kanske under en vecka. :p

Så ja, jag har enorm separationsångest från min pålle. Jag älskar han mer än livet, han är min ögonsten ju :love:

Det känns ju lite skönt att det inte bara är jag som är så knasig när det gäller hästen ;)

Jag har knappast något bete hemma men ett jättefint bete hos grannen ca 1 km bort från stallet.
Varje år känns det hemskt att lämna dit hästarna. Jag kan ju inte bara gå ut och kolla till dom när jag vill.

Men när dom väl är på betet tycker jag att det är ganska skönt.

Vi släpper nog hästarna på bete om en vecka eller två. Lite beroende på väder. Jag saknar henne redan! :eek:

:)

En kompis var hemma hos mig förra veckan och fotade när jag red. Då sa hon: du och din häst får aldrig skiljas åt
Jag: Nähä, vadådå? :crazy:
Hon: För jag kan inte se er två utan varann. :love:

Så därför har jag väldigt svårt att skiljas från min pålle. Han blev ju misshandlad förut, men vi litar på varandra till 110 % :D

(en liten bonusbild på kärleks-paret som vi kallas)
DSC_01172.jpg

Jodå! Jag brukar ha separationsångest. Ett tag när pållen bodde inhyrd, så brukade jag i början åka dit , ibland mitt i natten, för jag fått för mej, att han hade slut på sitt vatten eller var lessen eller orolig över att matten inte var där...Men efter några gånger, och det inte gick någon nöd på honom, så var jag avvand.....

Har samma känslor ibland...jag är nog en riktig hönsmamma.:)

Hehehe...så gjorde jag i början när hästen hade flyttat hem till gården. :)

:)

En kompis var hemma hos mig förra veckan och fotade när jag red. Då sa hon: du och din häst får aldrig skiljas åt
Jag: Nähä, vadådå? :crazy:
Hon: För jag kan inte se er två utan varann. :love:

Så därför har jag väldigt svårt att skiljas från min pålle. Han blev ju misshandlad förut, men vi litar på varandra till 110 % :D

(en liten bonusbild på kärleks-paret som vi kallas)
DSC_01172.jpg

Kan du inte skicka in en hel bild på hästen vore kul att se jag har en liknande bakgrundshistoria med min så därför e det kul att höra och se andra;)

Ja jag hade svår seperations ångest när jag hade min häst ute för första gången på natten:o

Sedan när hon gick på bete ca 400 meter bort...

Men värst var absolut när jag fick lämna henne på kliniken:cry: gud vad jag grät på hemvägen, jag trodde att det var slutet:cry:

jag skulle aldrig drömma om att lämna mina hästar på bete, dom ska vara HÄR hos mig! kollar ut ur fönstret varje timme för att se så dom har det bra. och ute på natten? nä glöm det, då skulle jag aldrig få blund på ögonen! det finns ju varg och lo och galna människor, och dessutom kan dom fastna i stängslet eller skada sig.. så nix det går inte.

kan ju säga att jag är nojjig av en anledning, det har varit en hel del tillfällen där mina hästars liv hade legat illa till om jag inte varit här och haft koll på dom... så det är inte bara hysteriskt utan jag vet vad som kan hända...

Jag har världens längtar efter mina skatter nu, efter att ha varit ifrån dem i mer än 4 MÅNADER! Jag tröstar mig med att de inte saknar mig lika mycket som jag saknar dem (det är omöjligt :p), att de har det utmärkt därhemma och att jag slapp pälsfällningen. Jag är borta för en god sak, och de kommer må utmärkt när jag kommer hem igen. OM det händer något finns det andra som skulle hjälpa till, och jag hade inte kunnat göra mer.

I denna underbara hage går dom på sommaren. Så det går ju ingen nöd på dom. :rofl:
hstarna.JPG

Och 1 km är ju lite lagom att promenera.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 316
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 043
Senast: Nahar
·
Hästhantering Jag har fått ett intressant problem. Vi bor på egen gård och jag har min ridhäst hemma, tillsammans med en ponny som sällskap. Fram...
Svar
3
· Visningar
1 907
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama