separations angest

L

lovelylace

Hejsan, jag ar ny har och bor in england sa tyvarr saknar min keyboard dom tre sista bokstaverna i det svensak alfabetet, men det ska nog ga anda.

Jag har for tillfallet tva hastar, ett 8 arigt fullblodsto som kom till mig some en problem hast, hon stegrar sig, skyggar for allt, vagrar att ga framat, kunde inte bli lastad och var ganska farlig i boxen, men hon har lugnat ner sig gfanska rejalt och vi har nu efter nastan ett ar av grund arbete borjat rida henne igen. Den andra ar en 19 arig arabx american saddlebred sto, hon var en annan rescue, henne fick jag nar hon var 16 och oinriden men nu sa tavlar vi lite i hopning och cross country, och rider ut, ska borja med lite langdistance och nanting som kallas le trec har.
Dom har tva tjejerna har under hosten gatt ut i samma hage och dom ar ocksa stallade brevid varandra och det borjar nu bli nastan omojligt att sara dom at.
Jag har delat upp dom i tva olika hagar och dom har varsin ny hast i sina hagar och jag forsaoker ocksa att ta ut dom pa olika tider sa att dom for borja vanja sig vid att vara utan varandra....
Jag maste verkligen borja sara pa dom eftersom tavlings sasongen borjar sa smatt och fullblodstoet ska borja sa smatt och ga ut och gora karriar...
Har nan nagra bra ideer som jag kan prova?
Cheers
 
Sv: separations angest

Hej! Jag har haft samma problem som du. Men då hade jag inget val utan det var bara till att skilja på dem. Fast min häst hade ju förstås andra hästar i hagen. De första dagarna var lite jobbiga men det gick över efter några dagar efter mycket deppande. Men det du kan göra är att fortsätta och ha dom längre och längre stunder i från varandra. Till slut kommer de förhoppningsvis att inte bry sig längre. Tänk bara på särkerheten så att det inte är någon häst som far över staketet :smirk: Bara en tanke
Lycka till!!
 
Sv: separations angest

tack, jag forsoker och jobba pa det hela, och det verkar som om det hjalper jag har borjat och tagit ut en forst och den andra lite senare, vi far val se, bara orolig att arab crossen ska gora sig illa...hon blir sa valdigt stressad
 

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 949
Senast: Raderad medlem 120709
·
Fritid Eller den regelbundna ledighet du har, beroende pa jobbschema? Jag ar nyfiken da jag nastan varje helg brottas mellan att vilja gora sa...
2
Svar
24
· Visningar
2 364
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 766
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: niardasp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp